صادرات میوه

صادرات میوه

صادرات میوه

صنعتی شدن بخش کشاورزی در سال های اخیر موجب رشد تولید انواع میوه در کشور شده است. بخصوص تولید مازاد سیب درختی ، انار ، انگور و انجیر ضرورت صادرات این محصولات را لازم می نماید. بخصوص اینکه با افزایش نرخ ارز و بالا رفتن درآمدهای ناشی از فروش ارز ، صادرات میوه بسیار توجیه پذیر شده است.

همچنین وجود تسهیلات مختلف از طرف دولت در این بخش ، از جمله مزایای صادرات این محصول کشاورزی می باشد.

هرچند که صادرات مواد غذایی و اقلام خوراکی نسبت به سایر کالا ها آسان تر است ، اما نیاز به رعایت یک سری استاندارد ها و شرایط ویژه دارد. اعم از شرایط نگهداری ، نحوه بسته بندی ، استاندارد های سلامت غذایی و … که در روال اجرایی صادرات از طرف اداره گمرک ابلاغ می شود و طرفیت صادرکننده و وارد کننده می بایست آن را رعایت کنند.

شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت با خرید و بسته بندی مرغوب ترین محصولات سر درختی و صادرات آن به کشورهای همسایه ، توانسته است اعتبار لازم جهت شروع همکاری با باغداران ، تولیدکنندگان و تجار محترم را بدست آورد. جهت دریافت شرایط بسته بندی و فروش در کشورهای مبدا صادرات می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱

بسته بندی میوه صادراتی

بسته بندی میوه صادراتی

این شرکت متخصص در زمینه صادرات انواع میوه و سبزیجات با کیفیت به کشورهای همسایه از جمله :

  1. صادرات میوه به عراق

  2. صادرات میوه به ترکیه

  3. صادرات میوه به کویت

  4. صادرات میوه به عمان

  5. صادرات میوه به قطر

می باشد. استفاده از جدید ترین دستگاه های روز بسته بندی مواد غذایی دنیا در کارخانه اختصاصی بسته بندی ، بسته بندی بهداشتی و مناسب صادراتی و ترانزیت انواع اقلام خوراکی از تمامی گمرکات زمینی و هوایی ، توانایی بازاریابی در کشورهای همسایه از جمله ویژگی های شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت می باشد.

صادرات میوه خشک

میوه خشک یکی از فرصت های جدید سرمایه گذاری در سال های اخیر است. که شامل خشک کردن میوه های آبدار ، پاستوریزه کردن و بسته بندی کردن می شود.

خشک کردن میوه ها از زمان های قدیم مرسوم بوده است اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های جدید ، تنوع میوه های خشک کردنی بسیار افزایش یافته است. در فرایند خشک کردن میوه ، رطوبت آن بتدریج گرفته می شود و قسمت خوراکی آن باقی می ماند. این کار باعث بالا رفتن طول عمر میوه و همچنین راحتی نگهداری آن می شود. از مزایای خشک کردن می توان جلوگیری از فساد میوه ها را نیز نام برد.

تنوع تولید میوه در ایران و همچنین خشک کردن آن در بخش صادرات تاثیر مثبتی داشته است. بطوری که قیمت تمام شده تولید میوه خشک پائین بوده اما در مقابل قیمت فروش آن با توجه به اینکه کاهش وزن و کاهش حجم داشته است بالاتر می باشد. در نتیجه سود آوری بیشتری را برای تولید کنندگان و صادرکنندگان دارد.

از مزایای صادرات میوه خشک می توان به این نکته اشاره کرد که وزن کم باعث صادرات حجم بسیار زیادی میوه خشک می شود که این مورد هزینه های حمل و نقل و بسته بندی را نیز تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد.

توسعه شرایط صادرات تولید آجیل و میوه خشک در بحث توسعه اقتصادی و ارز آوری بسیار با اهمیت می باشد. و با توجه به توزیع نامناسب منابع غذایی و تاثیر شرایط جغرافیایی در تولید انواع محصولات کشاورزی و منطقه ای بودن تولید انواع محصولات خوراکی ، شرایط بسیار ویژه ای برای کشورمان فراهم آمده است که می تواند موجبات رشد و توسعه اقتصادی را در کشور فراهم آورد.

"<yoastmark

شرایط صادرات میوه

ایران در تولید ۲۲ قلم از انواع میوه ها در جهان دارای جایگاه تک رقمی است. ولی متاسفانه در بحث صادرات وضعیت مناسبی ندارد. هرچند که در سال های اخیر استفاده از دانش روز در تولید و بسته بندی این محصول کشاورزی شرایط را تا حدودی بهتر نموده است. اما نیازمند یکسری برنامه های مدون و ایجاد روابط اقتصادی مناسب با کشورهای مختلف می باشد.

میوه های صادراتی می بایست پس از دست چین شدن و انتقال به کارگاه های مجهز ، می بایست شستشو شده و آفت زدایی شوند که بعد از این مرحله وارد قسمت بسته بندی می شود. و در بحث میوه خشک شده نیز میوه ها وارد دستگاه های برش و بعد از آن در مرحله کاهش رطوبت قرار می گیرد.

در هردو مورد میوه و میوه خشک ، پس از مراحل بالا با بکارگیری تکنیک های روز در بسته بندی از جمله اتمسفر کنترل شده ، استفاده از نانو تکنولوژی در پلاستیک بسته بندی ، استفاده از شرایط خلاء و بکارگیری انواع پوشش های نگهدارنده ارگانیک می تواند باعث حفظ تازگی و کیفیت محصول شده و در کشور مقصد نیز مورد توجه و استقبال خریداران قرار خواهد گرفت.

مزایای صادرات میوه

بطور کلی ، صادرات اگر طبق قوانین و بدرستی انجام شود دارای سود و مزایای بیشماری است. اما از جمله دلایلی که صادرکنندگان مبادرت به تجارت این محصول می کنند می تواند موارد زیر را عنوان کرد.

  • تولید و صادرات میوه نسبت به کالاهای دیگر بسیار راحت تر است
  • قیمت پائین تولید اولیه که منجر به سود بیشتر برای تجار و صادرکنندگان می شود.
  • سرمایه اندک اولیه جهت سرمایه گذاری و صادرات میوه
  • مسافت نزدیک کشورهای همسایه که هزینه های حمل و نقل را بسیار کاهش می دهد
  • تعرفه های گمرکی پائین و عدم پرداخت مالیات در برخی از کشور ها ، باعث شده است که به هر میزان تقاضا برای میوه از طرف تجار و صادرکنندگان پاسخ مثبت داده شود
  • وجود نمایندگی های بانک های معتبر جهانی در کشورهای همسایه باعث سهولت راحت تر در نقل و انتقال پول و تعویض ارز شده است.
بسته بندی میوه خشک

بسته بندی میوه خشک

مراحل صادرات میوه

در صادرات میوه یکی از مهم ترین اصول حفظ کیفیت و سلامت محصول است. اینکه محصولات سردرختی با همان طعم و رنگ و شکل اولیه بدست مشتری برسد خیلی مهم است. یکی از مزیت های رقابتی بازرگانی ساتراپ تجارت توانایی اجرای سوله های سردخانه در مراکز تولید میوه و همچنین شهرهای گمرکی است که بتواند محصولات و میوه های صادراتی را با همان کیفیت اولیه نگهداری و صادرات نماید.

در حالت کلی صادرات میوه تجارتی سود آور است. و با توجه به تنوع اقلیمی بسیار خوب کشورمان و توانایی تولید و پرورش انواع میوه ها و سیفی جات و همچنین نیاز کشورهای همسایه از جمله عراق ، کشورهای حاشیه خلیج فارس و افغانستان ، فرصتی بسیار عالی پیش روی تولید کنندگان و صادر کنندگان قرار داده است. اما در این بین توجه به کیفیت میوه و سبزیجات ، نوع بسته بندی مناسب و رعایت شرایط استاندارد می تواند راه گشای تجارت بین المللی باشد.

در موضوع میوه خشک شده ، صادرات میوه خشک به روسیه و صادرات میوه خشک به عراق نسبت به سایر کشورها نمود بیشتری پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که بازرگانی ساتراپ تجارت با داشتن کانال های ارتباطی و همکاری با شرکای تجاری برای فروش محصولات در کشورهای خاورمیانه از جمله عراق ، ترکیه ، عمان ، امارت و … توانایی فروش سریعتر و بهتر محصولات صادراتی ایرانی دارد.

مزایای دیگر خدمات بازرگانی ساتراپ تجارت :

  • داشتن کارت بازرگانی
  • داشتن مجوز های لازم برای صادرات
  • داشتن کارخانه بسته بندی مواد غذایی و ارائه خدمات بسته بندی
  • توانایی بازاریابی در کشور های همسایه جهت فروش محصولات
  • داشتن مدارک لازم جهت صادرات
  • ترخیص کالا از گمرک

با ما با خیال راحت تجارت کنید

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


واردات ماشین آلات صنعتی

واردات ماشین آلات صنعتی

 واردات ماشین آلات صنعتی

در جهان امروز استفاده از ماشین آلات صنعتی ، باعث پیشرفت در تولید ، افزایش کیفیت و بالارفتن راندمان کاری می گردد. عدم توانایی تولید همه ماشین آلات در کشور های مختلف یا توجیه اقتصادی نداشتن این امر ، منجر به واردات ماشین آلات صنعتی شده است.

واردات ماشین آلات علاوه بر تسریع در زمان انجام فرایند راه اندازی کارگاه یا کارخانه ، می تواند به ورود حوزه های علمی جدید در رابطه با تکنولوژی تجهیزات وارداتی به داخل کشور منجر شود.

واردات ماشین آلات صنعتی به ایران

واردات ماشین آلات صنعتی به ایران

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات

یکی از مهم ترین بخش های واردات ، اطلاع از کد تعرفه واردات هر کالا می باشد. به عبارتی تعرفه میزان مالیاتی است که برای هر کالای وارداتی تعیین می گردد و این تعرفه گمرکی در کشورهای مختلف ، متفاوت از همدیگر است. نکته جالب توجه اینکه ، ایران به عنوان دومین کشور در جهان است که بیشترین مقدار تعرفه وارداتی را بروی کالا تعیین کرده است.

اصولاٌ شرکت هایی که قصد واردات ماشین آلات صنعتی به ایران را دارند می بایست از کد تعرفه گمرکی آن دستگاه مطلع باشند. نکته مهم در این بین پیدا کردن کد دقیق تعرفه گمرکی دستگاه است که کار ساده ای نیست و هر نوع اشتباه در پیدا کردن کد ، می تواند موجب بروز یکسری اختلال در کار واردات ، ضررهای مالی و توقیف کالا گردد.

بنابر این آگاهی دقیق از دسته بندی صحیح دستگاه ها و زیر مجموعه های آنها ، موجب مشخص شدن ارزش دقیق کالاها ، تعیین دقیق میزان تعرفه و عوارض گمرکی می شود. لازم به ذکر است که ارزش کالاها و تعرفه گمرکی آن ، ابتدا بر اساس وزن و سپس با توجه به نوع برند و میزان تکنولوژیکی بودن دستگاه ها ، تعیین می گردد.


بازرگانی ساتراپ تجارت با آگاهی کامل نسبت به تعرفه گمرکی ماشین آلات صنعتی و نوع دسته بندی آنها ، و تسلط بر مراحل واردات این نوع کالاها ، آمادگی دریافت سفارش شما تجار و بازرگانان عزیز در رابطه با واردات و ترخیص از گمرک ماشین آلات صنعتی را دارد.

با ما تماس بگیرید :             ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


واردات ماشین آلات صنعتی نو

واردات ماشین آلات صنعتی نو

مراحل واردات ماشین آلات صنعتی

  1. داشتن مجوز فعالیت و گواهی های مرتبط

جهت واردات ماشین آلات ، واحد های تولیدی می بایست مجوز های لازم در خصوص فعالیت خود را داشته باشند و این مجوز ها توسط اداره گمرک و سایر سازمان های مربوطه بررسی شود. به عبارتی باید مشخص گردد که واحد مورد نظر ، جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، کد اقتصادی و گواهی شناسایی را داشته باشد.

در صورت نداشتن مدارک مذکور ، واردات ماشین آلات می تواند با مشکلاتی همراه باشد و یا در زمان ترخیص کالا از گمرک مشکلاتی وجود داشته باشد که روال اداری ترخیص از گمرک را با تاخیر روبرو سازد.

  1. ارزش گذاری ماشین آلات صنعتی

در این مرحله ماشین آلات وارداتی جهت ارزش گذاری و تعیین مشخصات دستگاه ، مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به صورت کتبی به وزارت صنعت و معدن و اداره گمرک اعلام می گردد. در این مرحله ابتدا نوع دستگاه ، برند و تاریخ ساخت آن تعیین و مشخص می شود که دستگاه خریداری شده دارای چه کیفیتی است و سپس ارزش گذاری دستگاه براساس ارزیابی های به عمل آمده مشخص می شود.

لازم به ذکر است که تعرفه های وارداتی ماشین آلات بر اساس نوع محصول ، برند محصول ، شرایط کاری و کد تعرفه ای آن تعیین می شود.

  1. داشتن کارت بازرگانی

جهت واردات ماشین آلات صنعتی ، حتماً باید کارت بازرگانی را از سازمان توسعه تجارت دریافت نمائید.

داشتن کارت بازرگانی علاوه بر اینکه جزو نیازمندی های واردات است ، در خصوص ماشین آلات صنعتی می تواند به معافیت مالیاتی نیز منجر شود. به این صورت که واحد تولیدی حتماً باید دارای پروانه بهره برداری بوده و پس از واردات دستگاه ، درخواست خود مبنی بر معافیت مالیاتی را به اداره کل استان یا وزارتخانه مربوطه اعلام و مجوز مالیاتی را اخذ و به اداره گمرک تحویل نماید.

واردات ماشین آلات دست دوم

در سال های اخیر با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و تغییرات نرخ ارز ، واردات دستگاه های نو بسیار هزینه بر شده است. در نتیجه تولیدی های زیادی هستند که اقدام به واردات ماشین آلات دست دوم می نمایند. این گونه ماشین آلات ، دستگاه های مستعمل نیز نامیده می شود.

تعیین ارزش گمرکی ماشین آلات دست دوم بر اساس جداول و لیست قوانین گمرکی تعیین می شود. به این صورت که به ازای هر سال قدیمی بودن سال ساخت اینگونه دستگاه ها ، عوارض و مالیات کمتری شامل آن می شود.

واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم

این نوع دستگاه ها علاوه بر دارا بودن موارد گفته شده در خصوص ماشین آلات نو ، اعم از برند و سال تولید و … ، می بایست دارای سیستم کاری قابل قبولی نیز باشد و از نظر کارکرد مشکلی در پی نداشته باشند.

لازم به ذکر است که قبل از اقدام به خرید دستگاه های دست دوم ، و پس از دریافت پیش فاکتور ، پرفرما و … ، می بایست مجوزهای بلامانع بودن واردات این نوع کالاها از کمسیون ماده یک اخذ گردد. تا واردات آن به سهولت صورت پذیرد.

کیمیسیون ماده ۱ چیست ؟

به کمیسیونی گفته می شود که مجوز واردات ماشین آلات صنعتی را صادر می کند. این کمیسیون متشکل از نماینده گمرک، نماینده وزارت صنعت و معدن می باشد و بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده توسط وارد کننده ، نسبت به صدور مجوز واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم تصمیم گیری می کنند.

شرایط واردات ماشین آلات صنعتی

در بررسی ضرورت واردات ماشین آلات دست دوم ، شاخص هایی وجود دارد که معیار عملکرد می باشد.

  • اول اینکه تکنولوژی تولید این نوع ماشین آلات در داخل کشور وجود دارد اما ظرفیت تولید آن پایین تر از نیاز داخلی است.
  • دوم اینکه این ماشین آلات در داخل کشور تولید نمی شوند.
  • سوم اینکه آیا هزینه های نگهداری و تعمیرات این ماشین آلات دست دوم مقرون به صرفه است و استفاده از این دستگاه ها می تواند در دراز مدت برای کشور سود آور باشد.

هرچند که بارها مشاهده شده است که دستگاه های دست دومی که وارد کشور شده اند ، بسیار با کیفیت بوده و از راندمان کاری بالایی برخوردار هستند.


خدمات بازرگانی ساتراپ تجارت در زمینه واردات ماشین آلات

  • ترخیص کلیه ماشین آلات نو و دست دوم از گمرکات کشور
  • ارائه مشاوره رایگان در خصوص شرایط ، دسته بندی ها و قوانین واردات ماشین آلات
  • اخذ معافیت گمرکی از وزارت صنعت و معدن و اداره کل استان ها
  • واردات ماشین آلات دست دوم از چین به ایران
  • واردات ماشین آلات صنعتی نو به ایران

با ما تماس بگیرید :   ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


واردات ماشین آلات صنعتی نو

واردات ماشین آلات دست دوم

واردات ماشین آلات کشاورزی

عوارض واردات ماشین آلات

مراحل واردات ماشین آلات

واردات میگو

واردات میگو

واردات میگو

پرورش و صید آبزیان همواره به عنوان یکی از موارد با اهمیت در سبد غذایی انسان ها مطرح شده است. بخصوص اینکه این موضوع در دهه های گذشته تبدیل به یک عامل موثر در بحث اشتغال ، درآمدزایی و توسعه اقتصادی شده است. آمار بالای تولید انواع آبزیان در سال های گذشته و صادرات آن ، بخصوص صادرات انواع ماهی و واردات میگو ، خود موید اهمیت بالا و توانمندی این عامل در بحث اقتصادی می باشد.

بروز برخی بیماری ها در پرورش آبزیان ، بخصوص میگو ، تولید این محصول غذایی را با مشکلاتی روبرو کرده است . و تعداد کم مراکز پرورش میگو در کشور و نیاز بالای مصرف این ماده غذایی در داخل کشور ، لزوم واردات آن را با اهمیت کرده است.


بازرگانی ساتراپ تجارت به عنوان یکی از واحد های متخصص در زمینه واردات میگو ، توانسته است میگوهای با کیفیت بدون بیماری را از کشور های مختلف و پس از سپری کردن انواع آزمایشات و تست های پزشکی سلامت غذایی ، در کشور عرضه نماید.

جهت ثبت سفارش واردات میگو و واردات غذای میگو با شماره های زیر تماس حاصل نمائید :
                              ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


میگوی وارداتی

میگوی وارداتی

مراحل واردات میگو

واردات آبزیان به دلیل اینکه جزو مواد غذایی جامعه محسوب می شود و تاثیر مستقیمی بر سلامت افراد دارد ، می بایست با رعایت مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل ها صورت بگیرد. بخصوص اینکه در بحث واردات میگو اعم از خوراکی و والد ، وجود برخی بیماری ها در این محصول غذایی ، اهمیت نظارت بر واردات آن را بیش از پیش جدی تر کرده است.

در ادامه قوانین و مراحل واردات میگو ارائه شده است ، لازم به ذکر است که این قوانین حالت عام داشته و شامل کلیه واردات خوراکی دامی و فراورده های دامی می باشد. پس از طی این مراحل ، می بایست مراحل گمرکی واردات صادرات اعم از پرداخت تعرفه های گمرکی ، انبارداری ، ترخیص و … در کشور مبداء و مقصد واردات نیز انجام شود.

  1. نظارت سازمان دامپزشکی

بر اساس مفاد موجود در قانون ، کنترل و نظارت بر واردات دامی اعم از دام زنده یا فراورده های خام دامی و خوراکی ، بر عهده سازمان دامپزشکی کشور می باشد. و تمام واردات این نوع محصولات می بایست با هماهنگی و تائید این نهاد صورت پذیرد. و وارد کنندگان می بایست کلیه اقلام وارداتی خود را قبل از اقدام به این سازمان اعلام نمایند.

  • نظارت سازمان دامپزشکی مطابق با ضوابط سازمان جهانی بهداشت دام (OIL) صورت می گیرد.
  • واردکننده میگو می بایست مدارک و مستندات لازم را تهیه و در اختیار سازمان دامپزشکی قرار دهد.
  • نظارت این سازمان بر اساس اطلاعات ، اسناد و مدارک ارائه شده توسط واردکنندگان در خصوص وضعیت بهداشتی پرورش آبزیان در کشور مبدا مورد بررسی و ارزیابی خطر قرار می گیرد.
  • در صورت نیاز نماینده سازمان دامپزشکی می بایست از مزرعه و محل پرورش میگو در کشور مبدأ و محموله بازدید بعمل آورد.
  • سازمان دامپزشکی با توجه به اختیاراتی که دارد و بر اساس ضوابط و مقررات قانونی بهداشت ، مجاز به تائید یا رد صلاحیت کشورهای مبدا تولید میگو اعم از خوراکی یا والد می باشد.
  • سازمان دامپزشکی در واردات میگو می تواند در صورت بروز مشکلات بهداشتی در روند واردات ، ممانعت بعمل آورده و از ورود محموله وارداتی جلوگیری نماید.
  • این سازمان ملزم به رعایت قوانین ایمنی زیستی در خصوص واردات محصولاتی که تراریختگی دارند می باشد و طبق آئین نامه اجرایی ورود این گونه محصولات به ایران ممنوع می باشد.
  1. دریافت لیست کنترل های دامی

لیست کلیه کنترل ها ، در خصوص چگونگی کنترل بهداشتی ، حمل و نقل ، نحوه واردات و صادرات دام زنده  فراورده های دامی هر سه ماه یکبار توسط دفتر مبارزه با بیماری های واگیر وابسته به سازمان ملل به سازمان دامپزشکی ابلاغ می شود که وارد کنندگان این لیست رو باید تهیه کنند.

  1. اخذ موافقت وزارت کشاورزی

واردات و صادرات هر نوع دام زنده و فراورده های دامی ، اعم از گوشت و مرغ و آبزیان و دارو ها و مکمل های غذایی دامی ، سموم و مواد ضد عفونی کننده ، می بایست با موافقت و اخذ تائیدیه از سازمان دامپزشکی صورت پذیرد.

  1. رعایت ضوابط کشور مبداء
  • کشور تولید کننده یا صادر کننده می بایست عضو OIE بوده و حتما باید ضوابط بهداشتی پرورش آبزیان رعایت نماید
  • کشور مبداء باید اطلاعات بیماری های موجود و برنامه های مراقبت از بیماری آبزیان را به OIE ارائه دهد.
  • کشور صادر کننده می بایست برنامه جامع برای مدیریت بیماری های آبزیان را تدوین و ارائه نماید. (نحوه ریشه کنی، کنترل و پیشگیری).
  • مراجع قانونی در کشور صادرکننده باید پاسخگوی بیماری های موجود در آبزیان و ضامن مرجع صادرکننده گواهی سلامت آبزیان باشد.
  • در خصوص واردات میگو مولد ، بایستی گواهینامه های بهداشتی (Health Certificate) معتبر مبنی بر عاری بودن محموله صادراتی از انواع عوامل بیماری زا از سازمان دامپزشکی دولتی در کشور مبدأ (مراجع ذیصلاح) صادر گردد.
واردات میگو به ایران

واردات میگو به ایران

واردات میگو به ایران

در سال های اخیر نیز تلاش های بسیار برای تولید و پرورش میگو در ایران و بخصوص استان های جنوبی انجام شده است ، و توانسته است خود را به عنوان یک عامل درآمدزایی زود بازده در کشور مطرح شود. اما نیازمند این کار واردات میگو والد سالم از کشورهایی همچون آمریکاست. به هر حال با توجه به نیاز جامعه ، تولید ، پرورش و مصرف میگو در ایران تا حدود زیادی وابسته به واردات میگو و واردات غذای میگو است.

در بحث واردات میگو ، بسیاری از واردکنندگان میگو خوراکی ، خود به عنوان واسطه عمل می کنند و محصول را با قیمتی بسیار پائین خریداری کرده و در هنگام فروش سود بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهند. و محصول با قیمتی بسیار بالاتر از تولیدکننده به دست مشتریان و توزیع کنندگان می رسد.


یکی از مهم ترین اهداف شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت ، حذف واسطه هاست . بطوری که محصول به صورت مستقیم و با قیمتی بسیار پائین تر بدست مصرف کننده برسد. همچنین این شرکت با راه اندازی واحد بسته بندی محصولات غذایی ، کلیه اقلام وارداتی را بصورت بسته بندی فروش می رساند. همچنین آمادگی همکاری با برندهای توزیع کننده و تولید کننده میگو را از جهت بسته بندی و فروش تحت عنوان برندهای ایرانی را دارد.

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


واردات کالا از چین

واردات از چین

واردات کالا از چین

در سال های اخیر چین توانسته است خود را به عنوان کشوری اقتصادی و تولید کننده در جهان مطرح نماید. کشوری که با بکارگیری نیروی کار ارزان و بکارگیری تکنولوژی های جدید و تولید انبوه به یکی از مراکز بزرگ تجاری و تولید کالا تبدیل شود. بطوری که سایر کشورها توان رقابت با این کشور را ندارند. کشوری که با بکارگیری استراتژی های مختلف در بحث اقتصادی ، توانسته است در دو دهه اخیر در رده کشورهای اقتصادی قرار بگیرید و این عامل باعث شده است که از سرتاسر جهان توجه کشورهای مختلف را به خود جلب نموده و بحث واردات از چین به عنوان یک بحث اقتصادی و بین المللی مطرح شود.

به عبارت دیگر چین به عنوان قطب تجاری جهان شناخته می شود و در سال های اخیر نیز واردات از این کشور به ایران رشد صعودی داشته است. بخصوص اینکه قیمت تمام شده پائین و ارزان کالاهای تولیدی ، شرکت های بازرگانی و تجاری داخلی را به سمت خود جلب کرده است. و چون واردات از چین با هزینه های بسیار پائین تری نسبت به تولید کالا در داخل صورت می گیرد در نتیجه صنایع و شرکت های بازرگانی تمایل بیشتری به واردات کالا از چین پیدا کرده اند.

واردات از چین به ایران

شرکت واردات کالا از چین

برای واردات از چین ، انتخاب و همکاری با شرکتی که به تمام جوانب کار وارداتی و صادراتی احاطه داشته باشد بسیار مهم است. یکی از شرکت های معتبر در این زمینه ، پیشنهاد ما به شما شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت می باشد.

بازرگانی ساتراپ تجارت با داشتن دفاتر کاری در کشور چین ، علاوه بر آشنایی کامل به روال اداری صادرات واردات چین ، توانسته است با بکارگیری مترجمین متعدد ، در زمینه مذاکرات حرفه ای با فروشندگان و تولید کنندگان چینی و همچنین سفرهای مختلف به کارخانه ها و واحدهای تولیدی و معرفی و شناسایی نوع محصول و کیفیت آن به شما تجار و بازرگانان محترم یاری رساند.

با ما در تماس باشید :     

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


مراحل واردات کالا از چین

واردات از چین دارای مراحلی است که به صورت صفر تا صد واردات از چین می بایست رعایت گردد. هرچند که این مراحل می تواند بسته به نوع محصول متفاوت از هم باشد. اما یک روال کلی را باید رعایت کرد.

  1. انتخاب محصول

در نخستین گام از مراحل واردات از چین می بایست نوع کالای مد نظر برای واردات از لحاظ قیمت رقابتی ، طرفداری مشتریان و … انتخاب شود و بررسی های لازم در خصوص مجوز های وارداتی کشور ایران بعمل آید.

  1. انتخاب شرکت تولید کننده

در وحله اول برای خرید و واردات از چین باید شرکت های تولید کننده را بخوبی شناسایی کرد. چرا که اقلام وارداتی از چین دامنه گسترده ای از کالاها را در بر می گیرد. بنابر این شناخت شرکت های تولیدی و آگاهی از حجم تولید آنها می تواند کمک شایانی در امر واردات کالا به ایران نماید.

در چین شرکت ها به پنج دسته کلی مونتاژ کاران ، تولید کنندگان صرف ، وارد کنندگان ، شرکت های بزرگ و شرکت های کوچک تقسیم می شوند. هرچند که احتمال دارد ترکیبی از شرکت های فوق نیز وجود داشته باشد.بنابر این با توجه به نوع کالای مورد نظر ، شما می توانید با یکی از شرکت های ذکر شده وارد مذاکره شوید.

بازرگانی ساتراپ تجارت به عنوان یک مشاور در زمینه معرفی شرکت های تولیدی در کشور چین می تواند به صورت تخصصی شما را راهنمایی نماید.  ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱

  1. مذاکره خرید

بعد از انتخاب شرکت ، در این مرحله از مراحل واردات کالا از چین ، می بایست با این شرکت های وارد مذاکره شد. تا در خصوص قیمت و تعداد کالا ، مشخصات فنی ، زمان و نحوه تحویل کالا و … توافقات لازم صورت پذیرد.

لازم بذکر است که در زمان مذاکره باید از کارخانه یا کارگاه تولیدی و نحوه تولید کالا بازدید لازم را بعمل آورده و از کیفیت کالای مورد نظر اطمینان حاصل نمود.

مشاوران بازرگانی ساتراپ تجارت در کشور چین در کنار شما هستند تا علاوه بر معرفی شرکت های تولید کننده ، در زمان عقد قرارداد و انجام مذاکره به زبان چینی نیز شما را یاری رسانند.

  1. انعقاد قرار داد

پس از حصول توافق با طرف چینی ، می بایست قرارداد شرایط خرید و تحویل کالا و نحوه واردات از چین و شرایط پرداخت انعقاد گردد. همچنین پس از عقد قرارداد و در زمان تحویل کالا ، ارزیابی لازم را از کالاهای خریداری شده بعمل آورید تا از نظر کیفی و کمی سلامت کالا مورد تایید قرار گیرد.

  1. ثبت سفارش در وزارت بازرگانی

در مراحل واردات کالا از چین و قبل از پرداخت وجوه ، باید در وزارت بازرگانی ایران ثبت سفارش را انجام داده و ایران کد و مجوزهای اولیه استاندارد جهت واردات را دریافت نمایید.

  1. دریافت پیش فاکتور و پکینگ لیست

در صورت تائید کیفیت و سلامت فیزیکی کالا ، باید پیش فاکتور و پکینگ لیست کالاهای خریداری شده را فروشنده چینی دریافت نمائید.

  1. انتقال کالا به گمرک چین

در مرحله پنج از مراحل واردات کالا از چین ، محموله خریداری شده می بایست به گمرک چین انتقال داده شود.

واردات از چین

واردات از چین

  1. پرداخت عوارض گمرکی

پس از انتقال محموله به گمرک چین ، باید تشریفات گمرکی این کشور را طی نمائید. به عبارت دیگر جهت واردات از چین باید عوارض و حقوق گمرکی را مطابق با قوانین این کشور پرداخت نمود.

  1. حمل و نقل به ایران

پس از طی روال گمرکی کشور چین ، محموله به یکی از شرکت های حمل و نقل تحویل داد می شود. لازم بذکر است که نحوه تحویل کالا در کشور مقصد (ایران) و بیمه محموله نیز می بایست در زمان عقد قرارداد مشخص گردد.

  1. تخلیه در گمرک ایران

شرکت های حمل و نقل محموله را در یکی از گمرکات ایران تحویل می دهند. اما در حالت کلی محموله وارداتی از چین در گمرک بندرعباس تخلیه و ترخیص می شود.

  1. ترخیص در گمرک ایران

در گمرک ایران نیز می بایست طبق قوانین اداره گمرک ، عوارض و تعرفه واردات کالا پرداخت و مراحل گمرکی آن انجام شده و مجوز ترخیص کالا توسط تجار و واردکنندگان دریافت گردد. در این بین اسناد تامین ارز ، مدارک بازرسی کالا ، مجوزهای لازم از نهادهای زیربط و غیره را نیز باید دریافت نمایید.

 

مراحل واردات از چین

واردات کالا از چین با سرمایه کم

یکی از راه های کاهش هزینه های وارداتی از چین که در چند سال اخیر انجام می شود استفاده از سایت های اینترنتی و خرید آنلاین است. بطوری که در موتور جستجوی گوگل ۱۰۰ شرکت برتر معرفی شده تقریبا شرکت های چینی هستند. از جمله ویژگی های این روش این است که می توان اطلاعات صحیح و معتبری از این سایت ها دریافت نموده و براحتی و با اطمینان بیشتری نسبت به خرید اقدام نمود.

 بدین صورت انجام مراحل سفارش و خرید کالا بدون حضور در این کشور انجام می شود. از جمله این سایت ها می توان موارد زیر را نام برد :

  1. Alibaba.com
  2. Taobao.com
  3. BangGood.com
  4. Lightinthebox.com
  5. Miniinthebox.com
  6. DX.com
  7. Aliexpress.com
  8. Rotita.com
  9. EachBuyer.com

حداقل سرمایه برای واردات از چین

نحوه واردات کالا از چین

سایت های اینترنتی پس از ثبت سفارش و پرداخت وجوه (در این روش پرداخت وجوه با توجه به وجود تحریم ها ، از طریق حواله بانکی به حساب شرکت های بازرگانی انجام شود. این شرکت ها با استفاده از دفاتر خود در کشور چین پرداخت را به صورت آنلاین انجام می دهند) سپس مراحل گمرکی و ارسال کالا توسط این شرکت های بازرگانی انجام می شود.

هزینه واردات کالا از چین

یکی از مهم ترین مراحل امور واردات برای بازرگانان ، بحث هزینه است. بطور معقول هر چقدر هزینه ها کمتر باشد میزان سودآوری می تواند بیشتر باشد. بطور کلی هزینه واردات از چین شامل موارد زیر می گردد:

  1. هزینه خود محصول

مهم ترین قسمت هر معامله ای هزینه های خرید محصول یا کالاست.

  1. هزینه های ارزیابی و بازرسی کیفی در مبداء

هزینه کرد برای بازرسی و ارزیابی کالا تا حدود بسیار زیادی می توان تضمین سلامت را داشته باشد.

  1. خدمات حمل و نقل

هزینه حمل و نقل کالا بر اساس حجم سفارش ، نحوه تحویل کالا ، مسیر حمل و نقل و … می تواند متغیر باشد.

  1. بیمه باربری

هزینه کرد برای بیمه می توان خیال وارد کننده را از بابت صدمات احتمالی ، دزدیده شدن و بروز سایر مشکلات راحت نماید.

  1. هزینه بازرسی کالا در مقصد

این هزینه ها بسته به حجم و مقدار کالا متغیر می باشد. و از لحاظ استاندارد بودن و مجاز بودن کالا ها صورت می گیرد.

  1. هزینه انبارداری

تا قبل از انجام صادرات و ترخیص از گمرک مبدا و همچنین بعد از تخلیه در گمرک مقصد ، محموله در انبار نگهداری می شود تا مراحل ترخیص انجام شود. که این هزینه های انبار با توجه به میزان محموله و زمان انبارداری می تواند متفاوت باشد.

  1. سایر هزینه های گمرکی

در بحث واردات کالا از چین به ایران هزینه ها و عوارض گمرکی متفاوتی وجود دارد که با توجه به قوانین گمرکی دو کشور در هنگام بارگیری و تخلیه جهت ترخیص باید پرداخت شود.

شرکت واردات از چین

شرکت واردات از چین

کالاهای وارداتی از چین

طبق آماری که اداره گمرک ارائه کرده است ، بیشترین مقدار حجم واردات در سال گذشته به ترتیب شامل :

  1. واردات مواد نباتی اعم از میوه ، غلات ، محصولات آرد سازی ، دانه و بذر و غیره…
  2. واردات فلزات مختلف اعم از آهن ، فولاد ، مس ، نیکل و …
  3. واردات ماشین آلات ، تجهیزات مکانیکی و ادوات و قطعات برقی

شرایط واردات کالا از چین

در بحث واردات از چین همیشه بهتر است شرایط را بطور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. اینکه چه هدفی از واردات دارید؟ چه کالاهایی مد نظر شماست و میزان سود دهی با بازدهی کالای مورد نظر در ایران چقدر می باشد؟

در هر صورت ، تصمیم به واردات و رعایت شرایط واردات کالا از چین می بایست با استراتژی ها و هدف گذاری های مختلفی انجام شود. همچنین در بحث خرید و نحوه عقد قرارداد ، دقت لازم بعمل آید. چانه زنی بروی قیمت محصولات ، تامین با کیفیت محصولات توسط طرف چینی ، بیمه و حمل و نقل نیز به عهده طرف چینی باشد می توان تا حدود زیادی صرفه جویی هزینه ای را در بر داشته باشد.

بطور کلی مراحل واردات و ترخیص کالا از چین هزینه بر و زمان بر است و در صورت عدم آگاهی ممکن است به سود دهی منجر نشود.


جهت مشاوره و دریافت راهنمای و همچنین واگذاری صفر تا صد واردات از چین به شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمائید. بکارگیری نیروی کار بومی در چین در کنار استفاده از مترجمین باتجربه و همچنین بازاریابی برای محصولات در داخل کشور توسط این شرکت ، می تواند کسب و کار شما را در زمان کم تری و با سرعت بیشتری گسترش دهد.

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


صادرات رب گوجه فرنگی

صادرات رب گوجه فرنگی

صادرات رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم و ارزشمندی است که با پردازش گوجه فرنگی و اعمال تغییراتی بروی آن تولید می شود. رب گوجه به عنوان یکی از چاشنی های غذایی پر مصرف تلقی می شود. که تولید آن در کشور ، علاوه بر درآمد زایی و تامین نیازهای داخل ، توانسته است صادرات رب گوجه فرنگی در بازارهای بین المللی را تجربه کند.

سالانه در کشور بالای ۶ میلیون تن گوجه فرنگی تولید می شود که بیش از ۸۰۰ هزار تن آن در کارخانجات مواد غذایی تبدیل به رب می شود. از این میزان رب گوجه فرنگی تولیدی ، تقریبا ۱۷ درصد به جهت مازاد مصرف ، به صورت صادرات از کشور خارج می شود. و به دلیل استقبال کشورهای همسایه از رب گوجه صادراتی ایران ، بیشتر شرکت های تولیدی اقدام به صادرات این محصول نموده اند.


مشاوره و راهنمایی رایگان :

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


صادرات رب ایران و در ادامه ترخیص آن از گمرک ، خود دارای مراحلی است که ایران را به عنوان هفتمین کشور تولید کننده رب گوجه در جهان مطرح کرده است. و کشورهایی چون ایتالیا ، چین ، آمریکا ، اسپانیا و … به عنوان اصلی ترین رقبای صادرات رب گوجه فرنگی در سطح جهان می باشند.

صادرات رب گوجه

رب گوجه صادراتی ایران

ایران به عنوان دومین تولید کننده رب گوجه فرنگی در منطقه تلقی می شود ، و نکته جالب توجه تر اینکه کیفیت رب گوجه تولیدی ایران به مراتب از محصولات تولیدی ترکیه بالاتر می باشد. بطوری که فروش رب گوجه فرنگی صادراتی ایران در کشورهایی چون روسیه ، افغانستان و عراق و آذربایجان با استقبال خوبی روبرو شده است.

تولیدکنندگان پس از تولید و بسته بندی محصولات غذایی می بایست مدارک لازم جهت صادرات را آماده نمایند. بعد از این مرحله محصولات جهت بازرسی به گمرک ارائه می شوند تا مراحل ترخیص آن انجام شود.

ترخیص رب گوجه فرنگی

ترخیص رب گوجه فرنگی از گمرک بدون داشتن اطلاعات کافی از شرایط و مجوزهای لازم قطعاً زمان بر و هزینه بر خواهد بود. کالاهای صادراتی مشمول رعایت قوانین و اخذ مجوزهای لازم از سازمان ها و نهادی مرتبط با کالای صادراتی هستند. به عنوان نمونه جهت صادرات محصولات غذایی ، اخذ مجوز از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد یکی از الزامات اصلی می باشد.

ویژگی متفاوت شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت این است که با بکارگیری ترخیص کاران با تجربه و تحصیل کرده در گمرکات کشور ، با آگاهی کامل نسبت به قوانین و اخذ مجوزهای لازم ، ترخیص رب گوجه صادراتی ایران را در کمترین زمان ممکن اجرایی می نماید.

کشورهای مقصد صادرات رب گوجه فرنگی

بیشترین واردات کنندگان رب گوجه در جهان شامل کشورهای اروپایی و آمریکایی می شود. اما در بحث صادرات رب گوجه فرنگی ایران ، بیشترین مقدار به کشورهای همسایه انجام می شود. هر چند کیفیت بالای رب گوجه ایرانی باعث شده است که کشورهایی همچون روسیه ، آلمان و … نیز به عنوان یکی از وارد کنندگان اصلی رب گوجه ایرانی محسوب می شوند. از کشورهای مقصد صادرات ایران می توان

  • صادرات رب گوجه به عراق
  • صادرات رب گوجه فرنگی به افغانستان
  • صادرات رب گوجه به روسیه
  • صادرات رب به امارات

را می توان نام برد.

بسته بندی و صادرات رب گوجه

تعرفه گمرکی رب گوجه فرنگی

کد تعرفه گمرکی صادرات واردات رب گوجه فرنگی ۲۰۰۲۹۰۱۰ می باشد که بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود.

بریکس رب گوجه فرنگی

بریکس رب گوجه فرنگی نیز یکی از شاخص های مهم در صادرات رب گوجه است. به عبارتی هر چقدر این مقدار بالاتر باشد رب گوجه فرنگی غلیظ تر خواهد بود. در حالت عادی بریکس رب گوجه رقمی بین ۲۵ تا ۲۸ هست اما استاندارد وارداتی کشورهای مختلف جهت این شاخص رقم های متفاوتی می باشد. جهت نمونه استاندارد صادرات رب گوجه فرنگی به سه کشور ارائه شده است :

  • رقم استاندارد بریکس مورد تایید جهت صادرات رب به افغانستان برابر با ۱۰ است.
  • رقم استاندارد بریکس مورد تایید جهت صادرات رب به عراق بین ۱۸ تا ۲۰ است.
  • رقم استاندارد بریکس مورد تایید جهت صادرات رب روسیه بین ۳۲ تا ۳۸ است.

رب گوجه صادراتی

صادرات رب گوجه فرنگی به عراق

در میان کشورهای همسایه ، ایران و ترکیه بیشترین مقدار صادرات رب گوجه به عراق را دارند. بطوری که در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱٫۶ میلیون تن غذا و فراورده های غذایی از ایران به عراق صادر شده است که رب گوجه با رقم نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار ، یکی از پرفروش ترین محصولات ایران بوده است.

صادرات رب گوجه فرنگی به عراق ، به دلیل کیفیت بالای آن از استقبال بسیار بالایی برخوردار شده است. در این میان شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت با بسته بندی رب تولیدی شرکت های مختلف با نام و برند همان شرکت ها ، توانسته است به عنوان یکی از شرکت های مطرح در بسته بندی مواد غذایی معرفی گردد.

استفاده از تجهیزات روز دنیا در کارخانجات بسته بندی ساتراپ تجارت ، و توانایی این شرکت در صادرات مواد غذایی ، می تواند محصولات شما را با سرعت بیشتری و در زمان کمتری در کشورهای همسایه بفروش برساند. این شرکت با بکارگیری کارشناسان متخصص در بازاریابی و فروش می تواند محصولات تولیدی شما را در عراق و اقلیم کردستان بخوبی بفروش برساند.

مشکلات صادرات رب گوجه فرنگی

علی رغم تولید رب گوجه با کیفیت در داخل کشور به نسبت سایر محصولات رقیب خارجی ، متاسفانه وجود موانع مختلف ، صادرات رب را با مشکلاتی مواجه کرده است. از جمله این مشکلات که صادرکنندگان و تولیدکنندگان با آن مواجه هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قیمت تمام شده بالای محصولاتی تولید (اعم از هزینه های بالای خرید بزر و …)
  • بالا بودن قیمت مواد اولیه محصول (هزینه های کشاورزی و ماشین آلات ، هزینه های داشت و برداشت)
  • بالا رفتن هزینه های حمل و نقل
  • تعرفه و عوارض گمرکی بالا
  • وجود فیلترهای مختلف صادراتی در کشور های مقصد (اعم از بریکس و CIS)

صادرات مقوله ای است که نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. چنانچه بدون داشتن اطلاعات کافی وارد این حوزه شوید قطعاً موفقیت شما در حاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت. بهترین تصمیم را می توان به این صورت عنوان کرد : محول کردن تمام امور صادراتی و ترخیص کالا به شرکتی با تجربه که با بکارگیری پرسنل متخصص و فنی کافی در امر صادرات ، می تواند در سریع ترین زمان ممکن امور صادراتی و ترخیص کالای شما را به انجام برساند.

بازرگانی ساتراپ تجارت علاوه بر فعالیت تخصصی در حوزه بسته بندی مواد غذایی ، به عنوان یک شرکت مرجع در زمینه صادرات و ترخیص کالا ، آماده ارائه انواع خدمات بازرگانی بین المللی می باشد.

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱

واردات برنج به ایران

واردات برنج

واردات برنج

برنج به عنوان یک محصول کشاورزی است صرفا با هدف تامین تغذیه انسان ها کشت می شود. بطوری که غذای غالب بیش از نیمی از جمعیت جهان است. این محصول بعد از گندم به عنوان مهم ترین محصول کشاورزی در جهان و ایران به حساب می آید. قسمت اعظم این ماده غذایی در قاره آسیا تولید می شود. قیمت پایین بـرنج تولیدی کشورهای جنوب شرقی آسیا باعث شده است در یک دهه گذشته واردات برنج به ایران سیر صعودی پیدا کند.

برنج تولیدی در سطح جهانی تقریبا ۸۰ درصد کالری و ۷۵ درصد پروتئین مورد نیاز انسان ها را تامین می کند. بر اساس آمارهای موجود در خصوص اهمیت برنج به عنوان یک ماده غذایی حاکی از آن است که این محصول همپای گندم ارزشمند است. طبق این آمار هر ساله مصرف برنج در سطح جهانی رشد فزاینده ای را دارد.


مشاوره تخصصی و رایگان واردات برنج :

۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


ایران یکی از کشورهایی است که تولید بـرنج در آن انجام می شود بطوری که به عنوان یازدهمین کشور تولید کننده این محصول در جهان مطرح است. واردات برنج به کشور به جهت تامین کسری تولید همواره انجام می شده است و در یال های اخیر به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب از طرف مسئولان ، بروز خشکسالی و محدودیت منابع شاهد رشد این امر بوده ایم.

واردات برنج

واردات برنج به ایران

در حال حاضر ایران به عنوان سومین کشور وارد کننده برنج در دنیا مطرح است. و با توجه به اینکه ۸۰ درصد مصرف برنج کشور قبلاً در داخل تولید می شد ، واردات برنج به ایران باعث تاثیر در بخش کشت برنج ، و تاثیر در قدرت رقابتی برنج های تولیدی در سطح بین المللی شده است.
در طرف دیگر جامعه نیازمند تامین مایحتاج خود است و می بایست اقلام غذایی که تولید آن در کشور انجام نمی شود یا تولید آن به هر دلیلی کاهش یافته است از طریق واردات تامین گردد.

سالانه نزدیک به ۳٫۲ میلیون تن بـرنج در کشور مصرف می شود که ۲ میلیون تن آن در داخل و مابقی از طریق واردات به ایران تامین می شود.

بیشترین مقدار ورود این محصول به کشور به صورت واردات برنج از هند و واردات برنج از پاکستان انجام می شود. هرچند که در برخی مواقع از کشورهای جنوب شرق آسیا مانند تایلند و همچنین اروگوئه نیز وارد کشور می شود. بنابراین با توجه میزان بالای تقاضا برای این محصول در سال های اخیر ، واردات برنج به ایران بیش از پیش لازم می نماید.

همچنین شکل پخت راحت و قیمت پایین تر نوع وارداتی نسبت به انواع نمونه ایرانی باعث محبوبیت بـرنج وارداتی بخصوص در بخش رستورانی شده و روال افزایش تقاضا و واردات برنج به ایران را موجب گردیده است.

طبق قانون ، واردات این محصول به کشور و عرضه آن می بایست در بسته بندی های تا ۲۰ کیلوگرم و از طریق شرکت های وارد کننده دارای پروانه ساخت و بسته بندی انجام شود.

ترخیص و واردات برنج

بازرگانی ساتراپ تجارت ، با تکیه بر توانایی پرسنل متخصص خود در حوزه بسته بندی مواد غذایی و واردات آن ، بصورت حرفه ای فعالیت می نماید. و آمادگی همکاری با ارگان ها و بازرگانان محترم را دارد.

تعرفه واردات برنج

طبق روال اداره گمرک ، واردات هر محصولی تعرفه خاص خود را دارد. در فصل ده کتاب قانون مقررات و صادرات ، تعرفه ترخیص برنج مشخص شده است. تعرفه یا مالیات گمرکی وضع شده جهت برنج های سفید شده ، نیمه سفید شده ، صیقلی شده و غیره متفاوت است. تعرفه واردات برنج به ایران طبق اظهارات وزیر جهاد کشاورزی در سال ۹۷ ، ۲۶ درصد بوده است.

لازم به ذکر است که هر ساله و با هدف حمایت از کشاورزان تولید کننده بـرنج در داخل کشور ، از اول مرداد ماه الی آخر آبان ماه که همزمان با برداشت برنج می باشد ، تعرفه ورود بـرنج به کشور ۴۰ درصد تعیین شده است.

بالا بردن تعرفه ورود این محصول باعث می گردد که قیمت خرده فروشی های این محصول و تعداد مزارع زیر کشت افزایش یابد. در سایر ایام سال ، تعرفه پایین ، باعث ورود انواع برنج هندی و برنج پاکستانی و … به داخل کشور می گردد.

برنج وارداتی به ایران

ترخیص برنج از گمرک

جهت ترخیص این محصول می بایست از وزارت بهداشت و درمان ، مجوزهای سلامت مواد غذایی ، مجوز بهداشت و استاندارد مواد غذایی و قرنطینه نباتی و همچنین مجوز های اداره گمرک در ارتباط با ترخیص و صدور و همچنین اجازه واردات مواد خوراکی و آشامیدنی نیز باید از سازمان های مربوطه اخذ گردد.

جهت ترخیص برنج وارداتی ارائه گواهی های زیر لازم و ضروری است :

  1. گواهی بهداشت
  2. گواهی فاقد ترا ریختگی برنج وارداتی از مراجع ذیربط کشور مبداء
  3. گواهی فاقد فنل بودن برنج
  4. گواهی ارزیابی و بررسی عدم وجود عناصر و فلزات سنگین در برنج و تائیدیه کیفی و سلامت برنج از سازمان غذا و دارو
  5. تائیدیه عدم وجود باقیمانده سموم و افت کش های کشاورزی بروی برنج وارداتی به همراه ریز نتایج ارزیابی ها
  6. برگه ارزیابی و آنالیز محصول
  7. گواهی پروانه بهداشتی ورود مواد خوراکی به کشور

تمام موارد مطرح شده می بایست در کشور مبدا به تائید سازمان های مربوطه رسیده و سپس توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران تائید گردد. همچنین کلیه محصولات وارداتی می بایست کد رهگیری و شماره سری ساخت از کشور مبدا را در روی بسته بندی خود داشته باشند.

واردات برنج هندی

شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت ، آماده ارائه خدمات واردات برنج ، ترخیص برنج از گمرک و بسته بندی این محصول و ارائه به تجار ، بازرگانان و خریداران داخلی می باشد.

  1. واردات برنج از هند
  2. واردات برنج از پاکستان

ترخیص :

  1. ترخیص برنج دانه بلند
  2. ترخیص برنج از تایلند
  3. ترخیص برنج باسماتی از هند

سفارش واردات بـرنج از شما ، انجام تمام مراحل واردات و ترخیص این محصول در کمترین زمان و با کمترین قیمت از ما

جهت ثبت سفارش و دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶ تماس حاصل فرمائید

واردات برنج پاکستانی

شرایط واردات برنج از هند

مراحل ترخیص برنج

ترخیص کار برنج

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی ایرانی

از زمان های بسیار دور نگهداری مواد غذایی یکی از دغدغه های بشر بوده است. نمک سود کردن ، دودی کردن در گذشته و پاستوریزه کردن و پرتو دهی مواد غذایی امروزه ، همه گویای این موضوع است که نگهداری و بسته بندی مواد غذایی از مسائل مهم در زندگی انسان ها است. در حالت کلی بسته بندی را میتوان توانایی در آماده سازی و نظم و انسجام دادن به محصولات بر شمرد. هدف نهایی از بسته بندی بخصوص در زمینه مواد غذایی را تلاش در جهت جذب مشتری و فروش دانست.

با توجه به اهمیت بالای محصولات غذایی در سلامت انسان ها ، بسته بندی باید با دقت بالایی صورت بگیرد. علاوه بر رعایت بهداشت ، بسته بندی در همه اقلام و محصولات خوراکی مصرفی باید تا حد امکان ساده و متناسب با نوع محصول باشد. بسته بندی مواد غذایی باید گویای محصول بوده و اطلاعاتی مانند : نوع جنس ، ترکیبات ، نحوه پخت ، نحوه نگهداری و غیره را شامل شود.

ارزان بودن نوع بسته بندی نیز موجب می شود که قیمت تمام شده محصول پایین تر باشد. همچنین خاصیت حفاظتی و جذابیت ظاهری محصول نیز میتواند تاثیر بسزایی در بازاریابی و فروش آن داشته باشد.

 امروزه بسته بندی مواد غذایی از طریق ماشین های صنعتی صورت میگیرد. بسته بندی با این روش مزایای خاص خود را دارد. از جمله اینکه : سرعت تولید بسیار بالاست ، دوم اینکه بسته های خام قابلیت چاپ شدن دارند ، سوم اینکه انواع شکل پذیری با توجه به نوع محصول برای بسته بندی ها وجود دارد.

ویژگی بسته بندی مواد غذایی

ویژگی های بسیار با اهمیت در بسته بندی صنایع غذایی وجود دارد که در هنگام بسته بندی باید رعایت گردد که عبارت اند از :

  • نفوذ ناپذیری بسته محصول نسبت به هوا و آب و گرد و خاک
  • میزان شفافیت بسته
  • نرمی یا سفتی
  • استحکام در مقابل ضربه و پارگی
  • بزرگی و کوچکی بسته
  • فقدان مواد سمی در تولید

بسته بندی مواد غذایی ایرانی

در موضوع بسته بندی مواد غذایی توجه به ترکیب فلزات و پلاستیک استفاده شده جهت بسته بندی از نظر بهداشتی بسیار حائز اهمیت می باشد. قبل از شروع بسته بندی نوع ترکیبات شیمیایی مورد استفاده می بایست توسط آزمایشگاه های وزارت بهداشت و سلامت کشور مورد بررسی قرار گرفته و پس از اخذ تائیدیه از سازمان های مربوطه اقدام به استفاده از این مواد نمود. همچنین نماد نوع ترکیبات پلاستیکی و مقوایی و شیمیایی مورد استفاده در ساختار بسته بندی نیز می بایست بروی آن درج یا چاپ گردد.

شرکت بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مناسب یکی از عوامل موفقیت در بازاریابی و فروش است. از طریق یک بسته بندی مناسب و جذاب ، می توان نظر مشتریان را به سوی محصول جذب کرد. برند سازی و ارائه محصولات با کیفیت که بتوان وفاداری مشتریان را جلب کند یکی از عوامل تاثیر گذار در فروش می باشد که از طریق بسته بندی می تواند اجرایی گردد.

بازرگانی ساتراپ تجارت با بکارگیری دستگاه های پیشرفته بسته بندی مواد غذایی ، آماده همکاری با شرکت ها و تولید کنندگان عزیز می باشد. جهت مشاوره و راهنمایی با ما تماس بگیرید : ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶

بسته بندی و صادرات مواد غذایی

تجربه نشان داده است که صادرات مواد غذایی به صورت فله ای علاوه بر اینکه درآمد زایی مناسبی ندارد ، باعث پایین آمدن ارزش محصولات و کالاهای تولیدی می گردد هر چند که کالا از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. همچنین فروش محصولات تولیدی بصورت فله باعث می شود که شرکت های خارجی محصولات با کیفیت صادراتی را تحت عنوان برند خود و با بسته بندی های خارجی بفروش برسانند که در این حالت سود بسیار بیشتری عاید این شرکت های خارجی می گردد.

به عنوان مثال صادرات مواد غذایی اعم از صادرات رب ، صادرات زعفران ، صادرات پسته و … بصورت فله ای بیشتر به نفع شرکت های وارد کننده است تا صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی که بیشترین زحمت را جهت بارآوری و آماده سازی محصول می کشند.

بنابراین توجه به بسته بندی مواد غذایی در بحث صادرات ، علاوه بر ارتقا جایگاه محصول در سطح بین المللی ، موجب سودآوری بیشتری برای صادرکنندگان نیز می گردد.

رعایت نکات مهم و کلیدی در عرضه مواد غذایی همراه با برند سازی در سطح بین المللی ، موجب شناخته شدن محصول در کشورهای خارجی با نام و اعتبار برند ایرانی شده و با ارائه محصولات با کیفیت می توان موجبات فروش بیشتر را فراهم آورد.

بسته بندی غذایی

یکی از نکاتی که در تجارت بین المللی باید به آن توجه کرد ، داشتن اطلاعات کافی در خصوص ذائقه و سلیقه مردمان کشورهای مقصد صادرات می باشد. آگاهی در این خصوص هم در بازاریابی می تواند موثر باشد هم در موضوع فروش. برای مثال : در بحث صادرات چای ایران به عراق ، دانستن اینکه مردم عراق همیشه چای پر رنگ را ترجیح می دهند خود می توان نکته مثبتی در صادرات چای به این کشور باشد.

صادرات مواد غذایی

در موضوع صادرات محصولات غذایی ، بسته بندی محصولات دارای ویژگی هایی است که عبارت اند از :

  1. توانایی نگهداری طولانی مدت محصولات
  2. حمل و نقل آسان
  3. کاهش ضایعات
  4. افزایش ضریب بهداشتی محصولات غذایی
  5. جلوگیری از فاسد شدن محصولات
  6. ایجاد ارزش افزوده محصول
  7. ایجاد پرستیژ کار و جلب اعتماد در مشتریان
  8. رقابتی شدن برند و محصول صادراتی

بسته بندی خلاقانه مواد غذایی

خلاقیت در بسیاری از رشته ها و موضوعات همیشه باعث پیشرفت شده است. در موضوع بسته بندی محصولات غذایی نیز بکارگیری خلاقیت می تواند موجب رونق در فروش شود. بکارگیری هنر همراه با یک طراحی مبتکرانه با استفاده از رنگ بندی متنوع می تواند نظر هر مشتری را به خود جلب نموده و وی را ترغیب به خرید نماید.

همچنین در طراحی بسته بندی محصول باید سعی شود بیشترین ارتباط بین محصول و شکل بسته بندی ایجاد گردد زیرا این نوع بسته بندی در ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان بوده و باید بتواند در عین سادگی ، محصول را بخوبی تعریف نماید.

اصول بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی محصول جهت صادرات نیز بر اساس اصول و قواعدی صورت می گیرد که باید از طرف صادرکنندگان رعایت گردد. رعایت نیازهای مشتری ، مد نظر قرار دادن هزینه ها ، بهداشت غذایی و میزان محافظت از محصول لازم و ضروری است.

در حالت کلی بسته بندی مواد غذایی در سه گروه زیر قرار دارد :

اما این گروه بندی شامل همه موارد صادراتی نشده و بر حسب نوع ، اندازه و جنس محصول ، در مواردی از روش های دیگر نیز استفاده می شود.

  1. بسته بندی اولیه عبارت است از لایه داخلی یا موادی که بصورت مستقیم با محصول اصلی در تماس است. وظیفه اصلی این لایه محافظت از ترکیبات غذایی و تسهیل در ماندگاری آن است. مواد مورد استفاده در این لایه باید کاملا مطابق با استاندارد های بهداشتی بوده و بر اساس محصولات تولیدی در جهت حفظ رنگ ، طعم ، بو و کیفیت محصول خوراکی باشد.
  2. بعد از مرحله اولیه که مربوط به لایه داخلی بسته محصول بود ، نوبت به بسته بندی ثانویه می رسد. که مربوط به لایه خارجی و با هدف محافظت فیزیکی از مواد غذایی انجام می شد. این لایه ممکن است یک کیسه پلاستیکی ، یک قوطی فلزی (کنسروی) ، یا یک جعبه مقوایی باشد.

در مرحله ثانویه شکل ظاهری کار حائز اهمیت است که باید در نوع طراحی فیزیکی ، طراحی ظاهری ، رنگ بندی و جنس آن دقت لازم را به عمل آورد. زیرا مشتریان بیشتر این لایه از بسته بندی را می بینند. در نتیجه این بسته بندی باید بتواند بخوبی با خریداران و مشتریان ارتباط برقرار نماید.

همچنین مرحله دوم شامل اطلاعات مهمی در خصوص تعداد محصول موجود در بسته ، وزن محصول ، ترکیبات آن ، نحوه استفاده و مصرف آن ، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء ، شرایط نگهداری و غیره که باید بروی آن درج گردد.

این نوع بسته بندی باید طوری طراحی و تولید گردد که علاوه بر فروش ، برای مقاصد بازاریابی در تجارت بین المللی و صادرات نیز مورد استفاده قرار گیرد.

  1. بسته بندی سوم همان جعبه محصول است که جهت سهولت در حمل و نقل ، نگهداری از محصول ، و محافظت از هر بسته محصول در برابر حوادث و آسیب های فیزیکی انجام می شود.

شرکت خدمات بازرگانی و بسته بندی ساتراپ تجارت ، با تجربه و متخصص در زمینه بسته بندی محصولات غذایی و صادرات آن به کشورهای همسایه ، آمادگی همکاری با تولیدکنندگان و بازرگانان محترم را دارد.  جهت مشاوره رایگان کلیک کنید

بسته بندی خشکبار

بسته بندی حبوبات

صادر کننده مواد غذایی

طرح توجیهی بسته بندی مواد غذایی

صادرات عسل

صادرات عسل

صادرات عسل

ایران به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده و پرورش دهنده عسل در جهان مطرح می باشد. عسل ایران به دلیل کیفیت بالایی که دارد بصورت صادرات به کشورهای دیگر ، از جمله کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی بفروش می رسد.

بسیاری از استان های کشورمان به عنوان مراکز تولید عسل مطرح می باشند که از جمله : استان های اردبیل ، کردستان ، لرستان ، همدان ، مازندران و گلستان و سایر استان ها را می توان نام برد که تولیدات این استان ها جهت صادرات به کشورهای دیگر مطرح شده و در این زمینه کشورمان ظرفیت های بالایی جهت تولید و فروش عسل دارد.

لازم بذکر است که با توجه به سرانه مصرف ۱/۷ کیلوگرم برای هر نفر در کشور و تولید سالانه ۸۸ هزار تن عسل در کشور ، تولید عسل در کشور مازاد بوده که مابقی آن می تواند در صورت داشتن برنامه ریزی های منسجم و دقیق از طرف مسئولین بصورت صادرات از کشور خارج گردد.

بطور بالقوه بازار عسل در خارج از کشور برای عسل صادراتی ایران بسیار مناسب است. بطوری که صادرات به عراق ، صادرات عسل به ترکیه ، صادرات عسل به کویت ، عسل صادراتی به روسیه ، همیشه جزو فرصت های صادراتی ایران قلمداد می شود.

عسل صادراتی ایران

از جمله مشکلات عدیده ای که در صادرات و فروش عسل ایران وجود دارد ، چند دلیل اصلی را می توان عنوان کرد :

  1. عدم آشنایی به بازارهای خارجی توسط فروشندگان و صادر کنندگان

  2. عدم شناخت سلیقه خریداران محصول توسط فروشندگان و صادر کنندگان

  3. فروش عسل تقلبی و بی کیفیت توسط برخی تجار

  4. نبود بسته بندی مناسب و عدم برند سازی و ناشناخته ماندن عسل تولیدی

  5. نبود تبلیغات در داخل و خارج از کشور

عسل صادراتی ایران

میزان موفقیت در صادرات و فروش عسل به کسب اعتماد مصرف کنندگان و خریداران در خارج از کشور بستگی دارد. هرچه قدر کیفیت عسل صادراتی ایران بیشتر باشد در نتیجه اعتماد سازی راحت تر صورت خواهد گرفت.

عدم استفاده از دارو و سایر مواد صنعتی در تولید ، عدم گرما زدگی عسل ، استفاده از تغذیه مناسب و طبیعی ، عدم استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در تولید عسل صادراتی ، و عدم بکارگیری از رنگ های مصنوعی میتواند کیفیت عسل را بالا برده و میزان اعتماد خریداران جهت صادرات عسل به عراق ، صادرات به ترکیه و سایر کشور ها را بهبود بخشد.

طبق آمار اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی ، میزان تولید عسل در سال گذشته بالغ بر ۸۸ هزار تن بوده است که با توجه به این میزان تولید شده ، رقم صادرات این محصول نزدیک به ۵۴۲ میلیارد ریال بوده است. که علی رغم تولید مطلوب آن ، کشورمان نتوانسته است به جایگاه مطلوبی در صادرات دست یابد.

بی توجهی مسئولین به صنعت زنبور داری در بخش کشاورزی نیز باعث شده است که این صنعت از رشد مطلوبی برخوردار نباشد. همچنین قاچاق این کالا و ملکه زنبور آن در سال های اخیر  ، هم بخش صادرات این محصول را بطور جدی تهدید می کند هم بخش تولید آن را. و متاسفانه در سال های اخیر صادرات این محصول نسبت به سال های قبل کمتر شده است.

صادرات عسل ایرانی

صادرات عسل طبیعی

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب ، شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی متنوع ایران ، عسل تولیدی در شهرهای مختلف از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در بیشتر موارد عسل های تولید شده خاصیت های دارویی گیاهی بسیار زیادی دارند. این نوع عسل می تواند به عنوان عسل صادراتی ایران در کشور های دیگر بفروش برسد. همچنین با توجه به خاصیت فاسد نشدن عسل های طبیعی ، عمل صادرات و حمل و نقل آن براحتی و در کمال آرامش می تواند صورت پذیرد.

صادر کردن عسل به کشورهای همسایه اگر طبق برنامه ریزی باشد میتواند ارز آوری بسیار زیادی برای کشورمان داشته باشد. بخصوص اینکه اگر صادرات این محصول ایرانی بر اساس استاندارهای اجباری صورت گیرد. زیرا استانداردهای اجباری باعث می شود که علاوه بر اینکه نظارت بر نوع و کیفیت عسل صادراتی ایرانی بیشتر شود ، موجب جلب نظر و بالا رفتن خریداران کشورهای اروپایی ، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه شده و موجبات تسهیل در صادرات این محصول را فراهم می آورد.

در کل دنیا بعد از کشور چین ، ایران دومین کشور تولید کننده عسل است و یکی از ویژگی هایی بسیار خوبی که برای صادر کردن عسل ایرانی وجود دارد این است که برای عسل ایرانی در خارج از کشور تقاضای بسیار زیادی وجود دارد. می توان با یک برنامه ریزی صحیح ، استفاده از ارتباطات سیاسی موجود ، در کشورهای مقصد صادرات این محصول ایرانی نفوذ نموده و مقدمات صادرات آن را فراهم نمود.

صادرات عسل ایرانی

توجه به نوع بسته بندی و برند سازی آن در سطح جهانی و شناسایی نیاز بازارهای هدف نیز میتواند یکی از راه های موثر صادرات و فروش عسل ایرانی بحساب آید. اما متاسفانه باید عنوان کرد که بدلیل عدم توجه مسئولین به صنعت پرورش زنبور عسل ، و همچنین وجود برخی باند بازی های پشت پرده و واردات عسل های بی کیفیت خارجی به داخل کشور موجب شده است که این صنعت رو به نابودی گام بردارد.

ایران توانسته است از طریق بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف ، عسل صادراتی خود را علاوه بر کشورهای همسایه به کشورهای اروپایی نیز صادر نماید.

صادرات عسل به عراق

مراحل صادرات و فروش عسل

اگر به صادرات این محصول فکر شود ، قطعا صادرات به سایر کشورها می تواند به عنوان یکی از پیشنهادهای صادراتی برای تجار و بازرگانان طرح باشد. لازم به ذکر است که برای صادر کردن عسل ، اخذ گواهی سلامت غذا و دارو از وزارت بهداشت و گواهی استاندارد ، لازم و ضروری است. همچنین صادرات این محصول تولیدی کشورمان یک امتیاز خوبی که دارد این است که شامل پرداخت عوارض گمرکی خروج از کشور نمی شود.

در بحث عسل صادراتی ایران ، این محصول را هم می توان با بسته بندی و یا به صورت فله ای صادر کرد. همچنین از الزامات لازم برای صادرات این محصول ، داشتن کارت بازرگانی از ارگان ها و نهادهای مربوطه است تا بتوان در این عرصه براحتی فعالیت خود را آغاز کرد.

لیست کشورهای مقصد صادراتی عسل ایران در سال های گذشته شامل : روسیه ، آلمان ، امارات متحده عربی ، عراق ، ترکیه ، افغانستان ، مالزی ، عمان، عربستان سعودی ، کویت و… بوده اند.


جهت صادرات و فروش عسل ، باید نسبت به قوانین و استانداردهای وارداتی و غذایی کشورهای مورد هدف آگاهی کاملی داشت. شما تولید کنندگان و فروشندگان عزیز که در حوزه تولید و عرضه عسل فعالیت دارید ، می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و نحوه صادراتی عسل به کشورهای خارجی و همچنین آگاهی از قوانین صادراتی و استانداردهای غذایی کشورهای مقصد ، با کارشناسان باتجربه بازرگانی ساتراپ تجارت تماس حاصل نمایید.

مراحل صادرات کالا از ایران

مراحل صادرات کالا از ایران

مراحل صادرات کالا از ایران

صادرات کالا همواره از فعالیت های مهم در تجارت بین الملل است ، بخصوص اینکه مراحل صادرات کالا از ایران و فروش کالا در خارج از کشور نیاز به داشتن اطلاعات کافی در این موضوع است. صادرات مانند هر کار دیگری که در حوزه تجارت باشد نیازمند برنامه ریزی ، آینده نگری ، فعال بودن ، داشتن مطالعات علمی و توانایی جلب اعتماد مشتریان خارجی است و عدم آگاهی کامل در این موارد موجب از دست رفتن سرمایه ، اتلاف وقت و اعتبار یک شرکت در سطح بین المللی خواهد شد.

بنابراین می توان با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و طی کردن مراحل صادرات کالا از ایران ، مبادرت به صادرات کالا نمود و در کنار سود آوری ، بازارهای هدف را شناسایی کرده و با برنامه ریزی ، بتوان برای آینده تجارت بین الملل خود ضمانت لازم را بوجود آورد.

مراحل صادرات کالا

در ادامه مراحل صادرات کالا از ایران ، خدمت تجار و بازرگانان و عزیزانی که میخواهند اقدام به صادرات کالا نمایند توضیح داده شده است.

  1. ثبت و تأسیس شرکت : در اولین قدم برای انجام تمام امور تجاری چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی ، ابتدا می بایست اقدام به ثبت و تاسیس یک شرکت سهامی عام یا خاص و بصورت رسمی نمود. بعد از ثبت شرکت امور مربوط به میزان سرمایه اولیه شرکت ، جذب نیروی انسانی ، نحوه و میزان پرداخت مالیات باید مشخص گردد ، و در مراحل بعدی تاسیس شرکت ، امور مربوط به نوع تولید ، خرید مواد اولیه ، نحوه فراوری یک کالا ، انجام شده و بعد از آن می توان وارد اجرایی شدن مراحل صادرات کالا از ایران شد.
  2. احراز شرایط شخص یا شرکت صادرکننده برای صادرات : بعد از ثبت شرکت ، جهت صادرات کالا شخص یا شرکت می بایست سه شرط زیر را احراز نمایند : داشتن کارت بازرگانی معتبر ، نداشتن پیمان ارزی معوق، دارا بودن حساب جاری یا قرض‌ الحسنه نزد بانک.
  3. ایجاد حساب بانکی : قطعا برای انجام امور مالی ، دریافت و پرداخت ، برات و غیره در تمام معاملات صورت گرفته در سطح بین المللی ، معاملات بازارهای داخلی و همچنین نداشتن مشکل در مراحل صادرات کالا از ایران ، نیاز به یک بانک و داشتن حساب بانکی ضروری می باشد. بخصوص اینکه برای انجام امور صادراتی در کشور های خارجی این امر ضرورت می یابد. لازم بذکر است که افتتاح نوع حساب بانکی با توجه تنوع کالاهای صادراتی و همچنین قوانین کشور مبدا ، متغییر می باشد.
  4. اخذ قیمت از کمیسیون نرخ‌گذاری : تولیدکنندگان یا صادرکنندگان می بایست در ابتدای امر جهت نرخ گذاری ارزی بروی کالای صادراتی خود ، طی نامه ای درخواستی را به اداره کل صادرات ارسال نمایند، و طبق کارشناسی‌های صورت گرفته ، نرخ ارز تعیین و برای تصویب به کمیسیون نرخ‌گذاری مرکز توسعه صادرات ارائه می گردد. لازم بذکر است که بعد از تصویب نرخ ، مجوز لازم جهت صدور کالا توسط کمیسیون نرخ‌ گذاری و طی نامه‌ ای به اداره گمرک اعلام می گردد.
  5. بازاریابی : یکی از مهم ترین مراحل صادرات کالا از ایران می باشد. بازاریابی در بحث صادرات واردات عبارت است از شناسایی کشورهای هدف ، شناسایی شهرها و شناخت بازارهای خارجی و همچنین پیدا کرد راه های نفوذ به این بازارها است که بتوان کالای خود را در آن به فروش رساند.

    روش صادرات کالا از ایران

بازاریابی از طریق مذاکرات مستقیم با خریداران ، استفاده از اطلاعات رسمی کشورهای هدف ، حضور در نمایشگاه های بین المللی ، انجام تحقیقات و مطالعات مختلف در خصوص علایق ، سلیقه و نیازهای اقشار مختلف جوامع مورد هدف ، شناسایی نیازمندی های کشورهای مقصد صادرات ، استفاده از بانک اطلاعاتی موسسات بازرگانی بین المللی و غیره صورت می گیرد.

همچنین تبلیغات یکی از مهم ترین عواملی است که می توان از طریق آن اقدام به بازاریابی و جذب مشتری نمود که با استفاده از تبلیغات در سایت های اینترنتی ، شبکه های اجتماعی و … بازارهای جدید برای محصولات صادراتی پیدا کرد.

مراحل صادرات

مراحل صادرات

بازرگانی ساتراپ تجارت ، متخصص در زمینه بازاریابی کالا و محصولات ایرانی در کشورهای خارجی است. فروش محصولات تجاری خود را در سطح بین المللی به ما بسپارید.

  1. صدور پیش فاکتور ( صدور پروفرما ) : برای فروش کالا نیاز به یک پروفرما اینویس می باشد که در فارسی پیش فاکتور گفته می شود. در پروفرما تمام جزئیات شامل نوع کالا ، جنس و مشخصات آن ، مشخصات فروشنده ، شرایط و ضوابط توافقی بین فروشنده و خریدار باید عنوان شود ، پیش فاکتور یا پروفرما توسط فروشنده به خریدار ، شرکت و یا سازمان دولتی در کشور مقصد ارائه گردد. پیش فاکتور ها یا پروفرما به زبان انگلیسی صادر می گردد. و در حالت کلی شامل موارد زیر است :
  • نام فروشنده ، نشانی ، تلفن ، فاکس و تلفکس
  • شماره و تاریخ صدور پروفرما
  • نام خریدار و نشانی
  • نام و مشخصات فنی کالا
  • مقدار
  • ارزش واحد کالا – ارزش کل کالا
  • شرایط پرداخت
  • مبداء حمل
  • شرایط حمل و تحویل
  • مدت اعتبار قیمت پروفرما
  • سایر شرایط کشور تولید کننده
دانلود یک نمونه پروفرما
مراحل صادرات کالا

مراحل صادرات از ایران

  1. تهیه و بسته بندی : در این مرحله از مراحل صادرات کالا از ایران ، صادر کننده می بایست طبق توافقات قبلی صورت گرفته با خریدار ، در کشور مبدا اقدام به تهیه و بسته بندی کالا مطابق با توافق صورت گرفته و بر اساس استاندارد های کشور مقصد نماید. و برای ارسال از طریق مسیرهای مختلف هوایی ، زمینی و دریایی ، آماده گردد. جهت دریافت هرگونه راهنمایی در خصوص مراحل صادرات کالا با شماره تلفن زیر ۲۲۲۲۰۲۶۶-۰۲۱ بازرگانی ساتراپ تجارت تماس حاصل فرمایید.
  2. مشخص کردن ارزش گمرکی کالا : ارزش گمرکی عبارت است از بهای سیف که بصورت کل بهای تولید یا تهیه کالا در کشور مبدا ، به همراه هزینه های بسته بندی ، بیمه ، حمل و نقل ، باربری ، کلیه هزینه های مربوط به افتتاح حساب ، واریز برات ، حق استفاده از امتیاز نقشه ، مدل و علامت بازرگانی و سایر حقوق مشابه مربوط به کالا تعریف می شود. همچنین کلیه هزینه های متعلق به کالای صادراتی تا زمان ورود کالا به اولین دفتر گمرکی بر اساس نرخ ارز و برابری های اعلام شده توسط بانک مرکزی در روز تسلیم اظهار نامه محاسبه شده و فروشنده می بایست تمام موارد ذکر شده را پرداخت نماید. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص مراحل صادرات کالا از ایران از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.
  3. اخذ مجوز صادرات از سازمان های مربوطه : صادر کننده پس از طی کردن مراحل قبلی ، و جهت اینکه در مراحل بعدی صادرات با مشکل مواجه نشود می بایست مجوزهای لازم جهت صادرات کالا را از سازمان ها و ارگان های ذیربط مانند وزارت کشاورزی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت بهداشت ، سازمان ملی استاندارد و دیگر سازمان ها و نهادهایی که کالای صادراتی با آن سازمان ها ارتباط دارد را دریافت نماید.
  4. اظهار کالای صادراتی به گمرک : در این مرحله کالا به گمرک حمل می شود و صادرکننده اظهار نامه خروج کالا یا به عبارتی اظهارنامه صادراتی را تنظیم و به اداره گمرک تقدیم می کند. اظهار نامه شامل موارد زیر می شود :
  • نام و نشانی صادر کنندگان
  • نام و نشانی حق العمل کار ( اظهار کننده )
  • شماره اجازه صدور
  • نام کشور مبداء
  • نام کشور مقصد نهایی کالا ( کشور خریدار کالا )

پس از تکمیل اظهار نامه ، کلیه مدارک مربوط به صادرات کالا به همراه اظهارنامه جهت کنترل صلاحیت و مشخصات صادرکننده ، بررسی صحت مدارک و بازرسی کالا و انجام مراحل پلمپ به دایره تطبیق اسناد گمرک ارائه می شود. پس از تایید این مدارک ، پروانه صادراتی (جواز صادراتی) به صادر کننده ارائه خواهد شد.

مراحل صادرات

  1. عقد قرارداد حمل و نقل و بیمه کردن کالای صادراتی : در مراحل صادرات کالا از ایران ، صادرکننده باید از قبل شرکت های حمل و نقل بین المللی را ارزیابی کرده و برای حمل و انتقال کالای صادراتی با یکی از آن‌ها قرارداد ببندد.

لازم بذکر است که ارسال کالا به یک کشوری خارجی و تحت عنوان معامله تجاری می تواند با خطرات بسیار زیادی همراه باشد. و در صورتی که تمهیدات لازم در این خصوص تدارک دیده نشده باشد و با کوچک ترین خسارتی که برای کالای صادراتی اتفاق بیوفتد ، رابطه دو طرف معامله با مشکل مواجه خواهد شد که در این صورت راهی جز اقامه دعوا نخواهد بود.

هرچند که جهت مشخص نمودن تعهدات دو طرف معامله و میزان مسئولیت هرکدام و همچنین برای حل اختلافات موجود در معاملات تجاری ، اینکوترمز ( اصطلاحات بازرگانی بین المللی ) تدوین شده است اما جهت جلوگیری از بروز این اختلافات ، بیمه کردن کالاهای صادراتی یکی از راه هایی است که تا حدود بسیار زیادی می تواند اطمینان خاطر فروشنده و خریدار را جلب نماید. به همین دلیل در این مرحله صادرکننده باید کالای صادراتی خود را تا رسیدن به مقصد و طبق اصول بین المللی بیمه نماید.

روش صادرات کالا از ایران
صادرات کالا از ایران

صادرات کالا از ایران

  1. دریافت گواهی بازرسی کالای صادراتی : جهت دریافت گواهی بازرسی کالا ، طرفین معامله ، خریدار و فروشنده (این اتفاق بیشتر از طرف خریدار صورت می گیرد) با یکی از مؤسسات بین المللی بازرسی کالا که مورد قبول دو طرف است قرارداد می بندند تا گواهی بازرسی مورد نیاز را برای این مرحله دریافت نمایند.
  2. اخذ گواهی مبدأ و صدور فاکتور فروش : گواهی مبدأ سندی است که بنا به درخواست صادرکننده یا نماینده قانونی وی برای تعیین مبدأ یک کالای صادراتی توسط واحد مجاز صدور این گواهی صادر می گردد. در این مرحله که جزو مراحل پایانی صادرات کالا از ایران می باشد ، صادر کننده می بایست فاکتور فروش کالای خود را آماده و جهت تایید به دفاتر بازرگانی موجود در شهر یا استان خود ارائه دهد. و اتاق بازرگانی پس از دریافت فاکتور فروش ، دریافت بارنامه حمل و دریافت پروانه گمرکی ، گواهی تائید مبدا کالا را صادر خواهد نمود.

خوشبختانه با گسترش تکنولوژی و الکترونیکی شدن روال اداری در کشور ، امورات گمرکی نیز از این امر استثنا نبوده و صادرکنندگان می توانند از طریق سامانه یکپارچه گواهی مبداء اتاق بازرگانی ایران ، گواهی تایید مبدأ خود را دریافت نمایند.

صادرات کالا از ایران

  1. ارسال کالای صادراتی : در این مرحله از مراحل صادرات کالا از ایران و بعد از بررسی و تطبیق مشخصات و محتویات محموله اظهار شده با اظهار نامه توسط ارزیاب گمرکی ، و همچنین پرداخت هزینه های انبار داری ، باربری ، هزینه بندری و.. و بر اساس نوع قرارداد حمل که با خریدار عقد گردیده است ، مجوز خروج کالا از گمرک کشور صادر و توسط صادر کننده به شرکت حمل و نقل ارائه می شود و سپس شرکت حمل و نقل اقدام به بارگیری کالا و حمل به کشور مقصد می نماید.
  2. دریافت گواهی صدور : در آخرین مرحله ، شرکت حمل کننده پس از بررسی کالا ، اظهارنامه خروجی را به تائید اداره گمرک رسانده و پس از مهر شدن ، آن را به صادر کننده باز می گرداند .

در ذکر مراحل صادرات کالا از ایران سعی شد که کلیات بطور جامع خدمتتان ارائه شود.

بازرگانی ساتراپ تجارت

گروه بازرگانی ساتراپ تجارت با بکارگیری پرسنلی تحصیل کرده و مجرب در امر صادرات و واردات کالا ، آماده است که شما تجار و بازرگانان محترم را در تمام مراحل یک تجارت بین المللی همراهی نماید.

صادرات از ایران

صادرات مواد غذایی ایرانی

صادرات مواد غذایی ایرانی

صادرات مواد غذایی ایرانی

امروزه بطور کلی اقتصاد یک کشور تابع مجموعه ای از مولفه های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و … است که با تغییر هر کدام از این عوامل ، اقتصاد دچار دگرگونی (افول یا صعود) خواهد شد. بنابراین تحولات سیاسی و اجتماعی مثبت ، بالا رفتن سطح زندگی شهروندان ، بهبود رفاه اجتماعی ، بالا رفتن کیفیت اوقات فراغت و بهبود صنعت توریسم از جمله مواردی است که موجب رونق اقتصادی و حرکت رو به رشد بازارهای تولید محصولات غذایی و بهبود صادرات مواد غذایی ایرانی می شود.

در عرصه بین المللی نیز بهبود روابط سیاسی ما بین کشورها ، نبود تحریم ها و فشارهای سیاسی و بین المللی ، مسیر عرضه محصولات غذایی و کشاورزی در سطح جهانی را هموار خواهد کرد. همچنین بهبود در بسته بندی محصولات و بالا بردن کیفیت تولیدات جهت صادرات مواد غذایی ایرانی و از همه مهم تر کاهش قیمت فروش ، به عنوان ، عواملی اصلی در صادرات مواد غذایی ایرانی را می توان عنوان کرد.

شرکت صادرات مواد غذایی

گروه بازرگانی ساتراپ تجارت با داشتن تجربه چندین ساله در بسته بندی محصولات غذایی و صادرات این محصولات به کشور های همسایه ، آمادگی دارد تا تمامی امور صادراتی شما عزیزان در صادرات مواد غذایی ایرانی را به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن و با اقتصادی ترین هزینه ها به انجام برساند. آشنایی کافی به اصول و روش های صادرات کالا ، ترخیص کالا از گمرک و اخذ مجوز های لازم ، بازرگانی ساتراپ تجارت را به یکی از متخصصین در این امر تبدیل کرده است. با ما ، تجارت بین الملل شما براحتی انجام خواهد شد.


با ما صادرات شما آسان می شود :

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


صنعت غذایی ایران

صنعت غذایی ایران

نحوه صادرات مواد غذایی

وجود قوانین و ضوابط اداری مختلف در گمرک تعیین کننده نحوه صادرات مواد غذایی می باشد. در صادرات مواد غذایی می بایست مجوز های لازم از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اخذ شود. همچنین تائیدیه بهداشت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مجوزهای دیگر که بنا به درخواست خریداران کشورهای مقصد صادرات می بایست آماده گردد. مانند گواهی های سلامت غذایی ، قرنطینه دامی یا گیاهی. شرایط صادرات مواد غذایی به عراق

تعرفه صادرات مواد غذایی

هزینه های صادرات مواد غذایی در هر مرحله با توجه به نوع کالا ، نحوه بسته بندی ، وزن محصول ، نحوه حمل و نقل ، انبار داری گمرک ، بازرسی ، میزان مالیات بر کالای مربوطه و … متفاوت می باشد. لازم است جهت دسترسی به تعرفه صادرات مواد غذایی در هر مرحله از روال صادراتی می بایست از سازمان مربوطه استعلام هزینه نمایید. به عنوان مثال : هزینه صدور گواهی مبدا ۲۵ هزار تومان است که بر اساس میزان اضافه بر ارزش ۲۰۰/۰۰۰ دلار ، مبلغ ۵ هزار تومان به آن اضافه می شود.

لازم به ذکر است که میزان مالیات و تعرفه گمرکی نیز هر ساله از طرف دولت تغییر می کند که در خصوص صادرات مستلزم استعلام قیمت بروز می باشد. در بحث هزینه های صادراتی ، ارزش سیف  CIFرا نیز باید مد نظر قرار داد. این ارزش شامل ارزش کالا + هزینه های بیمه و + هزینه های حمل و نقل است. به عبارت دیگر فروشنده وقتی تحویل کالا به خریدار را انجام می دهد که کالا از گمرک در کشتی بارگیری شود. اما فروشنده هزینه های حمل و نقل تا مقصد را نیز باید بپردازد.

شماره تماس های اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص دریافت میزان دقیق هزینه ها و خدمات گمرکی : ۳۰-۸۸۵۰۱۴۲۵ داخلی ۳۴۱۶

صادرات مواد غذایی به اروپا

نکته ای که در خصوص صادرات باید عنوان کرد این است که نیاز های انسان ها دارای تنوع زیادی است و منابع غذایی و پراکندگی آن در سطح جهان باعث ایجاد محدودیت های بسیار زیادی برای کشور های شده است بطوری که تولید همه اقلام غذایی را برای کشورها بدلیل شرایط جوی و موقعیتی متفاوت ، غیر ممکن شده و در برخی موارد هم تولید آن مواد غذایی و کشاورزی مقرون به صرفه نیست. در نتیجه مقوله صادرات و واردات به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر در سیاست کشورها تبدیل شده است.

صرفاً کشورهایی می توانند در بحث صادرات مواد غذایی و واردات کالا بهتر عمل کنند که برنامه ریزی های بلند مدت اقتصادی و اجتماعی در تجارت مواد غذایی و واردات کشاورزی و کالا طرح ریزی کرده باشند. و در این راستا داشتن اطلاعات کافی در خصوص مزیت نسبی یک کشور به عنوان یک عامل اساسی در برنامه ریزی های صادرات واردات کشورها ایفای نقش کند. عاملی که همیشگی و پویا بوده و کمک زیادی در برنامه ریزی های اقتصادی کشور های می تواند داشته باشد.

با وجود شرایط سیاسی نامناسب ایران در سطح بین المللی ، صادرات مواد غذایی به اروپا و صادرات مواد غذایی به روسیه توانسته است تا حدودی بازارهای لازم برای عرضه محصولات غذایی ایرانی را فراهم آورد. علاوه بر موارد ذکر شده بهترین بازارهای مناسب برای محصولات تولیدی غذایی کشور در نزدیکی مرزها و در کشور های همسایه قرار دارد.

مواد غذایی صادراتی ایران

در خصوص فرصت های صادراتی مواد غذایی ایرانی مطالعات مختلفی انجام شده است. یکی از این مطالعات صورت گرفته در زمینه بالا بردن میزان صادرات مواد غذایی ایرانی در صادرات غیر نفتی بیان می دارد علی رغم وجود تحریم های اقتصادی ، تقاضا از طرف بازارهای جهانی و منطقه ای حاشیه خلیج فارس و آسیای مرکزی برای محصولات غذایی ایران وجود دارد.

از جمله نقاط بالقوه ای که می توان در صنعت تولید مواد غذایی ایران بر شمرد عبارت اند از : دارا بودن ظرفیت های بالا جهت جذب سرمایه گذاری خارجی ، پتانسیل بالا در تولید محصولات کشاورزی و غذایی ، توانایی بکارگیری نیروی کار تحصیل کرده و جوان در صنایع تولیدی و کشاورزی.

مهم ترین محصولات غذایی صادراتی ایران عبارت اند از :

  1. خاویار ایرانی
  2. پسته ایرانی
  3. زعفران ایرانی
  4. رب
  5. عسل
  6. شکلات
  7. برنج ایرانی
  8. چای ایرانی
  9. ماکارونی
  10. خرما

صنعت مواد غذایی ایران

جدای از بحث صادرات مواد غذایی ایران ، بطور کلی صنعت غذایی در کشور ما یک صنعت نوپا به شمار می آید. و طبق آمار های موجود تا دو دهه قبل بیشتر نیازهای مواد غذایی ایران ، از قبیل شکلات و شیرینی جات ، لبنیات و فراورده های گوشتی از طریق واردات ، به داخل کشور وارد می شده است. بعد از جنگ تحمیلی ، واحد های تولیدی توسعه یافتند و با نوسازی و بهسازی خطوط تولید ، توان تولیدی خود را افزایش دادند.

همچنین با توجه به تنوع اقلیمی و شرایط متنوع آب و هوایی ، تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی در داخل کشور حرکت رو به رشدی داشته است. در سال های اخیر و با علمی شدن بخش تولید و ورود تکنولوژی های جدید در بخش های کشاورزی ، تولید ، فرآوری و بسته بندی ، صنعت مواد غذایی ایران توانسته است با ورود به صادرات ، در سطح جهانی نیز حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

صادرات غذایی ایران

در بعد دیگر ، وجود تعداد بیشمار کارگاه های تولیدی نیز باعث رشد کمی تولیدات کشاورزی و مواد غذایی در صنعت مواد غذایی ایران شده است. هرچند که این افزایش واحد های تولیدی در نتیجه تقاضای بازارهای داخلی و خارجی نبوده است و عوامل بسیار زیادی از جمله تخصیص بیش از حد اعتبارات بانکی در یک برهه زمانی ، سیاست های وزارت جهاد کشاورزی ، بروز تورم در سطح جامعه و غیره در این رشد سهیم بوده اند. به عنوان مثال بالا رفتن قیمت برنج که یکی از اصلی ترین مواد غذایی در کشور است موجب تاسیس واحد های تولید ماکارونی شد. و یا رونق بازار برخی مواد غذایی از جمله کلوچه ، نوشابه و آبمیوه نیز واحد های تولید مواد غذایی در این موضوعات را نیز افزایش کرد.

صادرات محصولات غذایی ایران

اما این ازدیاد در رشد واحد های تولدی مواد غذایی ایرانی ، موجب گرایش مشتریان خارجی به تولیدات مواد غذایی ایرانی شده و در نتیجه آن برخی برند ها در سطح جهانی نیز معرفی شده اند. همچنین تغییر در شرایط سیاسی کشور های همسایه از جمله عراق و سوریه که موجب صادرات مواد غذایی به عراق ، صادرات مواد غذایی به افغانستان ، و دایر شدن کارخانجات تولید آبمیوه در عربستان و امارات و مواردی از این قبیل موجبات رشد در صادرات مواد غذایی ایرانی و باعث صادرات مواد غذایی به اروپا ، صادرات مواد غذایی به ترکیه و غیره از اعم از مواد خام یا بهره وری شده گردیدند.

طبق آمار موجود در وزارت صنایع و معادن و در شرایط کنونی بیش از ۸۰۰۰ واحد فعال تولیدی در صنعت مواد غذایی ایران مشغول به فعالیت هستند. که میزان سرمایه گذاری در آن رقمی نزدیک به ۱۶ میلیارد ریال است. وجود چنین واحد های تولیدی خود باعث ارتقا کیفیت و کمیت صادرات مواد غذایی ایرانی شده است.

هر چند که در سال های اخیر بدلیل عدم برنامه ریزی مناسب از طرف دولت و تغییرات در اقلیم آب و هوایی و همچنین شرایط تورمی حاکم بر جامعه ، توانایی واحد های تولیدی در تولیدات مواد غذایی ایرانی را کاهش داده است. و در برخی موارد این واحد های تولید مواد غذایی ایرانی با ظرفیت کامل خود تولید نمی کنند. اما این نکته حائز اهمیت است که در صورتی که شرایطی فراهم شود که برای تولیدات و صادرات مواد غذایی ایرانی در خارج از کشور ، بازاری برای فروش فراهم شود قطعا این شرکت ها جانی دوباره خواهند یافت. در حالت کلی با پیشرفت های اتفاق افتاده در سال های گذشته ، صنعت تولید و صادرات مواد غذایی ایرانی رشد خوبی را تجربه کرده است.

موانع صادرات مواد غذایی

امروزه در عرصه معاملات بین المللی ، صنایع غذایی در اکثر کشورها به عنوان یک مزیت نسبی توانسته است کمک شایانی به صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی و در نتیجه کمک به توسعه کشورها نماید. اما در کشور ما موانع مختلف در خصوص صادرات مواد غذایی وجود دارد ، اعم از شرایط داخلی و خارجی مختلفی تاثیر گذار هستند می توان به :

شرایط خارجی :
  1. حضور پر قدرت کشورهای همسایه در عرصه صادرات
  2. عدم حضور ایران در سازمان تجارت جهانی
  3. فروش محصولات غذایی بصورت فله و برند سازی همین محصولات توسط کشورهای دیگر
  4. هماهنگ نبودن محصولات تولیدی صادراتی با استاندارد های وارداتی کشورهای مقصد
  5. شرایط تحریمی ایران باعث شده است که در حوزه صادرات مواد غذایی ایرانی از جایگاه ویژه ای در تجارت بین المللی برخوردار نباشد.
شرایط داخلی :
  1. بالا بودن تعداد بازارهای تجاری در بخش محصولات و صنایع تبدیلی که باعث پایین آمدن کیفیت کار می شود
  2. از کار افتادگی ماشین آلات واحد های تولیدی صنعتی و کشاورزی
  3. توسعه نیافتن شبکه تولید و عرضه محصولات
  4. عدم تعریف دقیق استاندارد برای محصولات غذایی تولیدی
  5. مناسب نبودن زیر ساخت های تولید و کشاورزی
  6. علمی نبودن روش های تولید و عرضه
  7. عدم توجه به اصول مشتری مداری
  8. واردات بی رویه محصولات کشاورزی و غذایی که باعث ورشکستگی تولید کننده داخلی می شود

بازرگانی ساتراپ تجارت در تلاش است تا ضمن رعایت دقیق ضوابط صادرات مواد غذایی ایرانی ، از فرصت ها و پتاسیل های موجود ذکر شده و با تکیه بر تخصص پرسنل صادرات خود به نحو احسن در جهت خدمت رسانی به تجار ، بازرگانان و تولید کنندگان عزیز فعالیت نماید. و با راه اندازی سیستم اطلاع رسانی و آموزش از طریق شبکه های مختلف اجتماعی و وب سایت ساتراپ تجارت ، علاوه بر پاسخگویی به سوالات شما عزیزان ، شرایط و روش های صادرات کالای ایرانی ، واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک را در جهت آموزش و ارتقا اطلاعات شما عزیزان به ورطه عمل قرار دهد.

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱