صادرات به آذربایجان ساتراپ تجارت

صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان

صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان

صادرات به آذربایجان

در میان کشورهای قفقاز جنوبی، جمهوری آذربایجان با دارا بودن وسعت بیشتر، جمعیت بیشتر، منابع انرژی فسیلی و آب و هوای نسبتاً مناسب و با داشتن ویژگی هایی از قبیل تجانس جمعیتی، قومی و فرهنگی با شمال غرب ایران مهمترین همسایه شمالی کشورمان محسوب میگردد که هر ساله اقلام زیادی بصورت صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان انتقال می یابد.

در بخش بازرگانی بین المللی و میزان صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان ، هرچند حجم کل مبادلات طرفین و مقدار صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان در مقایسه با کل مبادلات آذربایجان با رقبای ایران از جمله کشورهای ترکیه و روسیه رضایت بخش به نظر نمی رسد اما در بین کشورهای CIS همواره جمهوری آذربایجان بزرگترین واردکننده اقلام تجاری از ایران بوده است و این درحالی است که تراز تجاری مبادلات همیشه مثبت بوده و به نفع ایران است، درحقیقت این امر به طور ذاتی از اهمیت ویژه بازار جمهوری آذربایجان در مسیر ارتباطی ایران با بازارهای اقتصادی CIS حکایت دارد.


مدارک صادرات به آذربایجان


در  سال ۲۰۱۶ و بر اساس آمار ۴۰۳ میلیون دلار صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان انجام شده است و ۳۳ میلیون دلار واردات از کشور آذربایجان به کشور داشته ایم در حالیکه در سال ۲۰۱۷ و طبق همان منابع آماری و اطلاعات این رقم ها به ترتیب ۴۵۳ میلیون دلار برای صادرات و ۴۲ میلیون دلار برای واردات افزایش پیدا کرده است.

به نظر میرسد یکی از دلایل کاهش ۸ درصدی صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان بدلیل بروز بعضی از تنش های سیاسی فی مابین دو کشور بوده که خوشبختانه با رایزنی های اتفاق افتاده بین مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و آذربایجان، توسعه روابط تجاری ـ اقتصادی دو کشور در دستور کار مسئولین اقتصادی دو کشور قرار گرفت.

با بهبود روابط ، حجم صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان و رقم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ نسبت به سالهای قبل به رشد قابل ملاحظه ای دست یافت.

صادرات به آذربایجان

صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان

با توجه به نوسانات قیمت دلار و پایین آمدن ارزش ریال در مقابل مانات آذربایجان ، یک فرصت عالی برای افزایش صادرات به جمهوری آذربایجان و نسبت به مدت مشابه ۴ سال گذشته ایجاد شده است و تجار و مصرف کنندگان این کشور تمایل بسیار زیادی برای دریافت محصولات و خدمات ایرانی نشان می دهند.

اقتصاد جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان در مقایسه با جمهوری های تازه استقلال یافته اطراف خود در اثر بهره‌برداری از منابع نفتی که در سال ۲۰۰۸ برابر ۷ میلیارد بشکه بوده‌است، در حال حاضر در منطقه یک صادرکننده محصولات گازی محسوب می‌شود و سرمایه گذاری پس از استقلال آذربایجان توسعه بیشتری پیدا کرده‌است. با وجود این بعد از استقلال این کشور، تورم فزاینده ناشی از آثار جنگ قره‌باغ همراه با سیاست‌های آزادسازی قیمت‌ها و خصوصی‌سازی اقتصاد موجب شد که مردم جمهوری آذربایجان تحت فشارهای شدید اقتصادی قرار گیرند و قدرت خرید آنها به سرعت کاهش یابد.

ولی از سال ۱۹۹۶ میلادی، افزایش درآمدهای حاصل از قراردادهای نفتی بین‌المللی، روند رو به رشد سرمایه‌گذاری خارجی، اعتبارات صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و مساعدت کشورهای اروپایی موجب شد تا اقتصاد نابسامان این کشور کمی رو به بهبود گذارد همچنین در این سال ها صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان نیز افزایش یافت. در سال ۲۰۱۵ از تعداد کل شاغلان در بخش اقتصادی ۷۰ درصد در بخش خصوصی مشغول به کار بودن و تعداد بیکاران ۲۸۱ هزار نفر بوده‌است.

جمهوری آذربایجان برای ثبات بخشیدن به اوضاع اقتصادی با کمک صندوق بین‌المللی پول دو برنامه اقتصادی را به اجرا درآورده و توانسته‌ است میزان تورم را کاهش دهد. میزان تورم در این کشور از ۴۱۱ درصد در سال ۱۹۹۵ میلادی به ۲۰ درصد در سال ۱۹۹۶ میلادی و ۷/۳ درصد در سال ۱۹۹۷ و صفر درصد در سال ۱۹۹۸ میلادی و (۵-) درصد در نیمه نخست سال ۲۰۰۰ میلادی کاهش یافته‌است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی جمهوری آذربایجان بنا به گزارش بانک جهانی برترین کشور از نظر اجرای برنامه‌های اصلاحات اقتصادی بین ۱۰ کشور محاسبه شده بوده‌ است و در رتبه نخست قرار گرفت.

ما محصول شما را بومی سازی کرده و با سلیقه مخاطبین آذربایجانی بسته بندی و حتی می توانیم با برندهای جا افتاده در بازار آذربایجان ارائه نماییم. که این موضوع باعث افزایش چشمگیر مشتریان شما در وحله اول شده و باعث تبدیل شدن آنها به مشتریان وفادار برای محصولات شما خواهد شد.

مدارک صادرات به آذربایجان

وارد کنندگان آذربایجانی در هنگام وارد کردن اجناس می بایست اسناد زیر را به اداره گمرک آن کشور ارائه دهند:

  1. قرار داد امضاء شده (فی مابین صادرکننده و وارد کننده)
  2. اظهارنامه گمرکی (مشخص کننده نوع و جنس کالاهای وارداتی است)
  3. سیاهه کالا (لیستی از اسامی و تعداد کالاهای وارداتی است)
  4. مجوز ورود کالا (این مجوزها بر حسب نوع کالا باید از وزارتخانه های مربوطه اخذ گردد)
  5. بارنامه کالاهای وارداتی
  6. گواهی مبدأ (این مورد باید توسط صادر کننده تهیه و به وارد کننده ارائه گردد)
  7. گواهی کیفیت کالا

در هنگام صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان نیز صادر کنندگان کالا باید اسناد زیر را به گمرک آن کشور ارائه دهند :

  1. مدارک تائید هویت که مشخص کننده قانونی بودن مؤسسه صادرکننده باشد
  2. ارائه کد رسمی و قانونی مؤسسه صادرکننده
  3. ارائه مفاد قرار داد (خرید و فروش)
  4. گواهی تائید مبدا کالا
  5. اسناد معتبر صادر شده بانکی که تایید کننده پیش پرداخت یا گشایش اعتبار اسنادی باشد
  6. مجوز ورود برخی کالای خاص هیئت وزیران آذربایجان

( چنانچه کالای صادراتی در بر گیرنده فناوری هسته ای یا مواد منفجره باشد و نیز مجوز از وزارتخانه های مربوطه اگر کالا در بر گیرنده استخوان حیوانات، مواد خام داروئی و سنگهای گرانبها باشد و نیز در زمینه انتقال اطلاعات در زمینه منابع طبیعی و اختراعات مجوز از وزارتخانه مربوطه ضروری است )

۷٫ اظهارنامه گمرکی


شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت زیر مجموعه VIP Holding ضمن انجام امورات صادرات کالای شما به آذربایجان در کوتاه ترین زمان ممکن ، فروش مجدد و چند باره محصولات شما در این بازار را تضمین می نماید. مزیت همکاری با مجموعه ساتراپ ، ارائه پک های مختلف بازرگانی جهت ارسال محصول شما است تا محصول شما در فروشگاه های تمام شهرهای جمهوری آذربایجان بفروش برسد. ساتراپ تجارت این امکان را برای شما فراهم نموده است تا برای بهره مندی از این خدمات ارزنده ، بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی خود و همچنین دریافت مشاوره رایگان با شماره های ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶ و ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱ تماس حاصل نمایید.


صادرات ایران به آذربایجان

طبق آمار رسمی بازرگانی خارجی در سال ۱۳۹۷ ارزش صادارت از ایران به جمهوری آذربایجان جمعاً ۴۱۰۵۳۰۳۳۷ دلار و اقلام عمده صادراتی به نسبت درصد ارزش نسبت به کل به ترتیب از این قرار بود: پیراهن از مواد نساجی، کفش با رویه چرم، پارچه های توری، وسایل بازی، سیب زمینی، چرم و پوست، حشره کش ها ، کفش های ورزشی، مواد آلی، اشیاء از مواد پلاستیکی، کف پوشها از نمد، کیف دستی، مبلهای چوبی، یراق، چفت و بست، موم زنبور عسل، نفت، کف پوشهای غیر مخملی باف، کمربند.

صادرات از ایران به ارمنستان
کلیک کنید

در همان سال ارزش واردات ایران از آذربایجان جمعاً ۲۰۵۸۵۲۶۴ دلار و کالاهای عمده وارداتی به نسبت درصد ارزش نسبت به کل به این شرح بود: شمش از آهن و فولاد غیر ممزوج- میله های آهنی یا فولادی – نفت – آلیاژهای آلومینیوم چوب اره شده یا ناهمواری گرفته شده از درازا- قراضه و ضایعات آلومینیوم- مت – ورق نازک نبافته از الیاف شیشه از جمله پشم شیشه- محصولات نیمه تمام یا فولاد- پروفیل با مقطع  L از آهن یا فولاد، چغندر قند، لوله های بدون درز از آهن یا فولاد، دوربین های عکاسی، شمش کوچک از مس، ماشین های بافندگی تار و پودباف، صفحه ها و فیلم های لوله نشده، ماشین آلات و دستگاه های قالب گیری، موتورها با جریان متناوب، تریلرها و نیمه تریلرها، نرخ از استات سلولز، اکسید آلومینیم، پروپان، ماشین های خم کردن، تا کردن، راست کردن.

موافقت نامه های امضاء شده بین ایران و آذربایجان

در بحث صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان موافقت نامه های تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری های مشترک بازرگانی، حمل و نقل جاده ای، فرهنگی، توافقنامه بانکی و پرداخت بین بانک مرکزی ایران و بانک ملی آذربایجان و یادداشت تفاهم در خصوص تسهیلات تردد برای دارندگان گذرنامه عادی بین دو کشور و مجوز صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان امضاء شده است.

صادرات به باکو 

این کشور یکی دیگر از کشورهای هدف برای تبادل کالا و صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان می باشد. آذربایجان برای اینکه اقتصاد کشور را توسعه دهد، اصلاحات مختلفی از جمله: تدوین قانون جدید سرمایه‌گذاری، اصلاح سیستم بانکی،‌ تسهیل واردات و خصوصی‌سازی سازمان‌ها و بنگاه‌های دولتی را اعمال کرده است. این کشور از اقتصادی متنوع با بخش‌های کشاورزی، خدمات، معدن، گردشگری و تولیدات کارخانه‌ای برخوردار است.

باکو، پایتخت آذربایجان، بزرگترین شهر و بندر این کشور می باشد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان به شمار می رود. با وجود اینکه درآمد سالانه رو به رشدی دارد، اما این کشور اقلامی مانند نساجی، لوازم خانگی، اتومبیل و قطعات وابسته به آن و بسیاری از مواد غذایی را از دیگر کشورها وارد می نماید.

کشور ترکیه با سرمایه گذاری هایی در صنعت ساختمان سازی، پوشاک و غیره به عنوان صادرکننده اصلی در این کشور فعالیت دارد. از مهمترین شرکای تجاری این کشور، کشورهای ایتالیا، آمریکا، فرانسه، رژیم صهیونیستی، اندونزی، روسیه، کانادا، تایوان، گرجستان و هند می باشند. صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان در سال های اخیر روند سعودی داشته و ایران از شرکای تجاری مهم آذربایجان به شمار می آید و اقلامی مانند: سیب زمینی، مواد پترو شیمی، مشتقات پلاستیکی، خرما و بسیاری از کالاها را به این کشور صادر می کند.

ترخیص کالا از جمهوری آذربایجان

صادارت از ایران به جمهوری آذربایجان

کالاهای صادراتی ایران به آذربایجان

کشور آذربایجان به عنوان یکی از مهمترین مقاصد صادرات کالای ایرانی می باشد. با توجه به شرایط خاص اقتصادی ایران، ظرفیت های استان های مرزی یکی از مهم ترین راه های ارز آوری برای کشور می باشد. صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان بازار خوبی برای صادرات کالاهای اردبیل را دارا می باشد. صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان شامل محصولاتی از جمله سیمان، انواع محصولات کشاورزی و خدماتی استان اردبیل است.

عمده ترین صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان شامل : سیمان، سیب زمینی، شیشه، لوله، کاشی و سرامیک و سنگ ساختمانی، مواد غذایی، پوشاک و کفش، چینی آلات، خرما و میوه تازه و نیز محصولات کشاورزی مانند گندم، کنجاله، سبوس، دانه ارزن، دانه پنبه، تفاله چغندر و سایر کالاها می‌شود. ارزش کالاهای صادراتی غیرنفتی ایران به آذربایجان در سال ۹۷ ، حدود ۱۸۲ میلیون دلار بوده است. صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان

با برنامه ریزی مناسب باید از ظرفیت های اقتصادی و افزایش مبادلات استان اردبیل استفاده بهینه ای شود. قیمت مناسب محصولات ایرانی، عامل مهمی برای افزایش صادرات به آذربایجان تلقی می شود. این کشور در همسایگی ایران قرار گرفته و باعث می شود تا صادرات کالاهای ایرانی افزایش یافته و پیش بینی می شود روند رو به رشدی در سال های آتی برای صادرات کالا به آذربایجان از سوی ایران اتفاق بیوفتد.

واردات جمهوری آذربایجان

کالاهای عمده وارداتی جمهوری آذربایجان در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی شامل: مواد غذایی، ماشین آلات، دستگاه های الکتریکی، تجهیزات و قطعات آنها، وسایل نقلیه و قطعات آنها، فلزات آهنی و مصنوعات ساخته شده از آنها، توتون و تنباکو بوده است. از دیگر اقلام عمده می توان به چوب، مبلمان و اجزا و قطعات آن، دارو، محصولات آرایشی و سیمان اشاره نمود.

عمده ترین صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان عبارت اند از : مصالح ساختمانی مانند سیمان، کلینکر، سنگ آهن فشرده نشده، شیشه فلوت، کاشی، سرامیک و محصولات کشاورزی می باشند.

ثبت شرکت در آذربایجان

ثبت شرکت در آذربایجان دارای مزایای بسیار زیادی می باشد از افتتاح حساب بانکی بین المللی گرفته تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در آذربایجان، همگی امکان پذیر می باشد. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای ثبت شرکت در آذربایجان و انجام اقدامات لازم در خصوص صادرات از ایران به جمهوری آذربایجان باید موراد زیر را در نظر گرفت:

خلاصه کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار

انتظاراتی که از محصولات و خدمات می رود

تعیین تیم مدیریت

نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام شرکت در آذربایجان بایستی مشخص گردد.

برآوردهای مالی و هزینه ها:

هزینه ثبت شرکت

هزینه نگهداری سالانه شرکت

تمکن یا ساپورت مالی برای ثبت شرکت

در ثبت شرکت های شریکی مانند تعداد سهامداران برای ثبت شرکت در آذربایجان و ثبت شرکت با چند نفر بایستی به دلیل موارد کلاهبرداری دقت بسیاری به عمل آورد. توصیه می شود که تمام فعالان تجاری برای افتتاح حساب در همین کشور اقدام کرده و شایان ذکر است که داشتن حساب ارزی در آذربایجان کاری بسیار ساده می باشد. افتتاح حساب بانکی مستلزم داشتن پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و همچنین مدرکی مبنی بر اثبات اسکان در این کشور است.

صادرات از ایران به عمان
کلیک کنید

Azərbaycana ixrac

Cənubi Qafqaz ölkələri arasında Azərbaycan daha genişləndirilməsi, əhalinin, qalıq enerji resursları olan və iqlim nisbətən yaxşı və ölkəmizin şimal qonşusu Şimali Qərb ilə etnik və mədəni belə əhalinin heterogenliyi kimi xüsusiyyətləri olan hesab olunur Hər il İrandan Azərbaycana bir çox mal göndərilir.

Türkiyə və Rusiya məmnuniyyət o cümlədən rəqibləri İranla Azərbaycanın ümumi dövriyyəsi ilə müqayisədə İrandan Azərbaycana ixracatın əməliyyatlar Trfynv dəyərinin ümumi həcmi MDB ölkələri görünür deyil, baxmayaraq ki, İran və Azərbaycan arasında ticarət əlaqələri, Azərbaycan,

۲۰۱۴-ci ildə Azərbaycana 372 milyon dollar Sadrataz İran rəqəmlərə görə ۴۰۳ milyon dollar ilə müqayisədə, məlumatların eyni mənbələrə görə, isə ۲۰۱۳-ci ildə ۲۳ milyon ABŞ İrana Azərbaycandan idxal dollar var idi İxrac üçün və idxal üçün 34 milyon dollar.

Coğrafiya

Azərbaycan Qafqaz dağlarının cənubunda və Arus çayının şimalında, Xəzər dənizinin yaxınlığında yerləşir.

İran cənubda, qərbdə Ermənistan, şimal-qərbdə Gürcüstan, şimalda isə Rusiyada yerləşir. Xəzər dənizində Türkmənistan və Qazaxıstan ilə sərhədi var.

Azərbaycan Respublikasının iqtisadiyyatı:

۲۰۰۸-ci ildə neft ehtiyatlarının istismarı ətrafında yeni müstəqil Respublikasında Azərbaycan 7 milyard barel, müvafiq olaraq, artıq regionda qaz məhsullarının xalis ixracatçısı kürdlərə müstəqillik uzadılması sonra investisiya . Lakin müstəqillik sonra qiymət liberallaşdırılması və iqtisadiyyatın özəlləşdirilməsi siyasəti ilə Dağlıq Qarabağ müharibəsinin təsiri səbəbiylə inflyasiya yüksələn iqtisadi payız və sürətlə alış gücünün azalması, lakin 1996-cı il artım sıx təzyiq altında Azərbaycan xalqına rəhbərlik Avropa ölkələri ölkədə iqtisadi xaos səbəb kredit IMF və Dünya Bankı yardım beynəlxalq neft, artan xarici investisiyalar ilə müqavilələr gəlirlər qədər artıb İrandan son illərdə ixracatın artdığını söylədi Tapıldı . ۲۰۰۷-ci ildə iqtisadiyyat sektorunda çalışanların ümumi sayı xüsusi sektorda yüzdə ۷۰, ۲۸۱ min işsiz idi.

۲۰۰۸-ci ildə Azərbaycan Respublikası, Dünya Bankına əsasən, 10 ölkə arasındakı iqtisadi islahat proqramlarının həyata keçirilməsi baxımından ən yüksək səviyyədədir və birinci yeri tutur.

Azərbaycana gətirilən məhdudiyyətlər:

Heyvan qida məhsulları üçün giriş icazəsi tələb olunur. Azərbaycan Dövlət Baytarlıq Komitəsi bu lisenziyalar verir. Neft sənayesində istifadə üçün xüsusi radioaktiv tullantıların idxal avadanlığı xüsusi icazə tələb edir.

İdxal və ixrac sənədləri:

Malların mənşəyi haqqında şəhadətnamə ۵ Müvəqqəti bank tərəfindən verilmiş sənəd ixrac üçün malları da heyvan sümükləri, xammal və qiymətli daşlar və olan, müvafiq nazirlik nüvə texnologiyası və ya partlayıcı, eləcə də icazə daxildir ödəniş və ya Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin kredit 6 icazə məktubunun açılması Sübut Təbii ehtiyatlar və patent ixtiraları haqqında məlumatların ötürülməsi üçün müvafiq nazirlik tərəfindən tələb olunur.

Prezidentin 1996-cı ilin iyun ayında qəbul etdiyi sərəncamına görə, Xarici İqtisadi Əlaqələr Nazirliyi idxal və ixrac qanunvericiliyinə görə məsuliyyət daşıyır. Qeyd etmək lazımdır ki, respublikanın idxal və ixrac qaydalarında çox dəyişikliklər var.

Azərbaycana ixrac və idxalı

صادارت از ایران به جمهوری آذربایجان

Azərbaycanda ixrac idarələri:

Radioaktiv materialların ixracı, bəzi psixoloji dərmanlar və ənənəvi ənənəvi xalçalar qadağandır. Yeni xalça ixracatına da məhdudiyyətlər var. Azərbaycanda malların ixracatçıları xarici valyuta qazancının 30 faizini banka satmağa borcludurlar.

İran-Azərbaycan ticarət birjaları:

۱۳۸۱-ci ildə xarici ticarət Rəsmi statistikaya görə cəmi faiz dəyəri ixrac 250.143.888 dollar Azərbaycan cəmi İrandan ixracat və əsas maddələr dəyəri aşağıdakı kimi müvafiq idi: dəri Saya, parçalar tekstil materialların T-shirt, ayaqqabı, trampolines, kartof, dəri paltar, pestisidlərin, idman ayaqqabı, üzvi maddələr, Tansyvaktyf, plastik material, hiss həsir, əl çantaları, ağac, tespit, bərkitmə, arı hazırlanmış stul, neft obyektləri , Qeyri-velvet kılıfları, kəmər. Fotoqrafiya, mis, külçə toxuculuq maşınları, borular və filmlər, maşınlar və qurğular Elbe alətləri, cari mühərrikləri, qoşqu və yarımqoşqular alternativ, sellüloza asetat, alüminium oksidi, propan, düz, qatlama, əyilmə üçün maşınlar dərəcəsi.

İran və Azərbaycan arasında imzalanmış sazişlər:

qarşılıqlı təşviqi və birgə müəssisələrin, ticarət, nəqliyyat, mədəniyyət, müqavilə, bank və İran Mərkəzi Bankı və Azərbaycan Milli Bankı və iki ölkə arasında adi pasport sahibləri üçün nəqliyyat vasitələrinin haqqında anlaşma memorandumu arasında ödənişlərin qorunması haqqında sazişlər imzalanıb Budur

Azərbaycana ixrac:

Azərbaycan İranın mal və ixracının mübadiləsi üçün başqa bir hədəf ölkəsidir. Kənd təsərrüfatı, xidmət, mədənçilik, turizm və istehsal sənayesi ilə müxtəlif iqtisadiyyata malikdir.

Azərbaycanın paytaxtı Bakı dünyanın ən böyük şəhəri və limanıdır və dünyanın neft zəngin bölgələrindən biridir. İllik gəlirlər artmasına baxmayaraq, ölkə toxuculuq, məişət texnikası, avtomobil və digər hissələr və digər ölkələrdən gələn digər yemək məhsulları kimi əşyalar idxal edir.

Türkiyə, tikinti sənayesi, geyim və sairə ilə ölkədə əsas ixracatçısıdır. ölkənin ən əhəmiyyətli ticarət tərəfdaşları, İtaliya, Amerika, Fransa, İsrail, İndoneziya, Rusiya, Kanada, Tayvan, Gürcüstan və Hindistan. Son illərdə İrandan Azərbaycana ixrac Səudiyyə və İran biznes tərəfdaşları əhəmiyyətli Azərbaycan və belə kartof, materialları, rezin, xurma neft-kimya törəmələri və bir çox mallar ölkə ixracatının kimi maddələr .

İranın Azərbaycana ixracı:

Azərbaycan İran mallarının ən mühüm ixrac istiqamətlərindən biridir. İranda müəyyən iqtisadi şərait nəzərə alınmaqla, sərhəd vilayətlərinin potensialı ölkəni dəyərləndirmənin ən vacib yollarından biridir. İrandan Azərbaycan Respublikasına ixracat, Ərdəbil malı ixracının yaxşı bir bazarına malikdir. İrandan Azərbaycana ixracı Ərdəbil əyalətində sement, kənd təsərrüfatı məhsulları və xidmətlər kimi məhsullardan ibarətdir. İrandan Azərbaycana əsas ixracı daxildir: sement, kartof, kərpic, şüşə, borular, metlax və daş, qida, geyim və ayaqqabı, çini, tarix və təzə meyvə, eləcə də buğda, yemək kimi kənd təsərrüfatı məhsulları , Kəllə, darı, pambıq toxumu, çuğunduru pulpası və digər mallar. 92-ci ildə İrana qeyri-neft ixracının dəyəri təxminən 141 milyon dollar idi.

Düzgün planlaşdırma iqtisadi imkanlardan istifadə etməlidir və Ardebil əyalətinin ticarətini artırmalıdır. İran məhsullarının qiyməti Azərbaycana ixracın artırılması üçün mühüm amildir. صادارت از ایران به جمهوری آذربایجان

Azərbaycanın ixrac və idxalı:

۲۰۱۳-cü ilin ilk 10 ayı ərzində Azərbaycan Respublikasının əsas idxal malları tütün, tütün və tütün, tütün məmulatları, maşınlar, elektrik avadanlıqları, avadanlıq və komponentləri, nəqliyyat vasitələri və hissələri, dəmir-polad məmulatları və hazır məhsullar daxildir. Digər əsas məhsullar ağac, mebel və komponentlər və hissələri, dərman preparatları, kosmetika və sement daxildir.

İrandan Azərbaycana əsas ixracat sement, klinker, siqilməz dəmir filizi, flüt şüşə, çini, keramika və kənd təsərrüfatı məhsulları kimi tikinti materiallarıdır.

Azərbaycanda şirkətlərin qeydiyyatı

Azərbaycanda şirkətlərin qeydiyyatı bir çox üstünlüklərə malikdir, Azərbaycanda bir şirkətin qeydiyyatdan keçməsi ilə yaşayış yeri almaq üçün beynəlxalq bank hesabı açmaq mümkündür. Azərbaycanda bir şirkətin qeydiyyatdan keçməsi üçün biznes planı və ya biznes planı yazmaq üçün aşağıdakıları nəzərdən keçirmək lazımdır:

Əsas əməliyyatlar və biznes hədəflərinin xülasəsi

Məhsul və xidmətlərin gözləntiləri

İdarəetmə qrupunu müəyyənləşdirin

Şirkətin səhmlərinin növü, eləcə də şirkətdə səhmlərin alınması şərtləri Azərbaycanda göstərilməlidir.

Maliyyə hesabatları və xərcləri:

Qeydiyyat haqqı

Şirkətin illik dəyəri

Bir şirkətin qeydiyyatı üçün Şablon və ya maliyyə dəstəyi

Azərbaycanda şirkətlərin qeydiyyatı üçün səhmdarların sayı və bir neçə şəxslə bir şirkətin yaradılması kimi tərəfdaş şirkətlərin qeydiyyatı fırıldaqçılıq hallarından çox diqqətli olmalıdır. Bütün tacirlərin eyni ölkədə hesab açması tövsiyə olunur və qeyd etmək lazımdır ki, Azərbaycanda hesaba sahib olmaq çox sadədir. Bank hesabının açılması pasportu, biznesin qeydiyyatı sənədini, şirkətin əsasnaməsini və ölkədə yaşamaq sübutunu tələb edir.