صادرات رب گوجه فرنگی

صادرات رب گوجه فرنگی

صادرات رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم و ارزشمندی است که با پردازش گوجه فرنگی و اعمال تغییراتی بروی آن تولید می شود. رب گوجه به عنوان یکی از چاشنی های غذایی پر مصرف تلقی می شود. که تولید آن در کشور ، علاوه بر درآمد زایی و تامین نیازهای داخل ، توانسته است صادرات رب گوجه فرنگی در بازارهای بین المللی را تجربه کند.

سالانه در کشور بالای ۶ میلیون تن گوجه فرنگی تولید می شود که بیش از ۸۰۰ هزار تن آن در کارخانجات مواد غذایی تبدیل به رب می شود. از این میزان رب گوجه فرنگی تولیدی ، تقریبا ۱۷ درصد به جهت مازاد مصرف ، به صورت صادرات از کشور خارج می شود. و به دلیل استقبال کشورهای همسایه از رب گوجه صادراتی ایران ، بیشتر شرکت های تولیدی اقدام به صادرات این محصول نموده اند.


مشاوره و راهنمایی رایگان :

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


صادرات رب ایران و در ادامه ترخیص آن از گمرک ، خود دارای مراحلی است که ایران را به عنوان هفتمین کشور تولید کننده رب گوجه در جهان مطرح کرده است. و کشورهایی چون ایتالیا ، چین ، آمریکا ، اسپانیا و … به عنوان اصلی ترین رقبای صادرات رب گوجه فرنگی در سطح جهان می باشند.

صادرات رب گوجه

رب گوجه صادراتی ایران

ایران به عنوان دومین تولید کننده رب گوجه فرنگی در منطقه تلقی می شود ، و نکته جالب توجه تر اینکه کیفیت رب گوجه تولیدی ایران به مراتب از محصولات تولیدی ترکیه بالاتر می باشد. بطوری که فروش رب گوجه فرنگی صادراتی ایران در کشورهایی چون روسیه ، افغانستان و عراق و آذربایجان با استقبال خوبی روبرو شده است.

تولیدکنندگان پس از تولید و بسته بندی محصولات غذایی می بایست مدارک لازم جهت صادرات را آماده نمایند. بعد از این مرحله محصولات جهت بازرسی به گمرک ارائه می شوند تا مراحل ترخیص آن انجام شود.

ترخیص رب گوجه فرنگی

ترخیص رب گوجه فرنگی از گمرک بدون داشتن اطلاعات کافی از شرایط و مجوزهای لازم قطعاً زمان بر و هزینه بر خواهد بود. کالاهای صادراتی مشمول رعایت قوانین و اخذ مجوزهای لازم از سازمان ها و نهادی مرتبط با کالای صادراتی هستند. به عنوان نمونه جهت صادرات محصولات غذایی ، اخذ مجوز از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد یکی از الزامات اصلی می باشد.

ویژگی متفاوت شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت این است که با بکارگیری ترخیص کاران با تجربه و تحصیل کرده در گمرکات کشور ، با آگاهی کامل نسبت به قوانین و اخذ مجوزهای لازم ، ترخیص رب گوجه صادراتی ایران را در کمترین زمان ممکن اجرایی می نماید.

صادرات چای ایرانی
کلیک کنید

کشورهای مقصد صادرات رب گوجه فرنگی

بیشترین واردات کنندگان رب گوجه در جهان شامل کشورهای اروپایی و آمریکایی می شود. اما در بحث صادرات رب گوجه فرنگی ایران ، بیشترین مقدار به کشورهای همسایه انجام می شود. هر چند کیفیت بالای رب گوجه ایرانی باعث شده است که کشورهایی همچون روسیه ، آلمان و … نیز به عنوان یکی از وارد کنندگان اصلی رب گوجه ایرانی محسوب می شوند. از کشورهای مقصد صادرات ایران می توان

  • صادرات رب گوجه به عراق
  • صادرات رب گوجه فرنگی به افغانستان
  • صادرات رب گوجه به روسیه
  • صادرات رب به امارات

را می توان نام برد.

بسته بندی و صادرات رب گوجه

تعرفه گمرکی رب گوجه فرنگی

کد تعرفه گمرکی صادرات واردات رب گوجه فرنگی ۲۰۰۲۹۰۱۰ می باشد که بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود.

بریکس رب گوجه فرنگی

بریکس رب گوجه فرنگی نیز یکی از شاخص های مهم در صادرات رب گوجه است. به عبارتی هر چقدر این مقدار بالاتر باشد رب گوجه فرنگی غلیظ تر خواهد بود. در حالت عادی بریکس رب گوجه رقمی بین ۲۵ تا ۲۸ هست اما استاندارد وارداتی کشورهای مختلف جهت این شاخص رقم های متفاوتی می باشد. جهت نمونه استاندارد صادرات رب گوجه فرنگی به سه کشور ارائه شده است :

  • رقم استاندارد بریکس مورد تایید جهت صادرات رب به افغانستان برابر با ۱۰ است.
  • رقم استاندارد بریکس مورد تایید جهت صادرات رب به عراق بین ۱۸ تا ۲۰ است.
  • رقم استاندارد بریکس مورد تایید جهت صادرات رب روسیه بین ۳۲ تا ۳۸ است.

رب گوجه صادراتی

صادرات رب گوجه فرنگی به عراق

در میان کشورهای همسایه ، ایران و ترکیه بیشترین مقدار صادرات رب گوجه به عراق را دارند. بطوری که در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱٫۶ میلیون تن غذا و فراورده های غذایی از ایران به عراق صادر شده است که رب گوجه با رقم نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار ، یکی از پرفروش ترین محصولات ایران بوده است.

صادرات رب گوجه فرنگی به عراق ، به دلیل کیفیت بالای آن از استقبال بسیار بالایی برخوردار شده است. در این میان شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت با بسته بندی رب تولیدی شرکت های مختلف با نام و برند همان شرکت ها ، توانسته است به عنوان یکی از شرکت های مطرح در بسته بندی مواد غذایی معرفی گردد.

استفاده از تجهیزات روز دنیا در کارخانجات بسته بندی ساتراپ تجارت ، و توانایی این شرکت در صادرات مواد غذایی ، می تواند محصولات شما را با سرعت بیشتری و در زمان کمتری در کشورهای همسایه بفروش برساند. این شرکت با بکارگیری کارشناسان متخصص در بازاریابی و فروش می تواند محصولات تولیدی شما را در عراق و اقلیم کردستان بخوبی بفروش برساند.

صادرات خرمای ایران
کلیک کنید

مشکلات صادرات رب گوجه فرنگی

علی رغم تولید رب گوجه با کیفیت در داخل کشور به نسبت سایر محصولات رقیب خارجی ، متاسفانه وجود موانع مختلف ، صادرات رب را با مشکلاتی مواجه کرده است. از جمله این مشکلات که صادرکنندگان و تولیدکنندگان با آن مواجه هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قیمت تمام شده بالای محصولاتی تولید (اعم از هزینه های بالای خرید بزر و …)
  • بالا بودن قیمت مواد اولیه محصول (هزینه های کشاورزی و ماشین آلات ، هزینه های داشت و برداشت)
  • بالا رفتن هزینه های حمل و نقل
  • تعرفه و عوارض گمرکی بالا
  • وجود فیلترهای مختلف صادراتی در کشور های مقصد (اعم از بریکس و CIS)

صادرات مقوله ای است که نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. چنانچه بدون داشتن اطلاعات کافی وارد این حوزه شوید قطعاً موفقیت شما در حاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت. بهترین تصمیم را می توان به این صورت عنوان کرد : محول کردن تمام امور صادراتی و ترخیص کالا به شرکتی با تجربه که با بکارگیری پرسنل متخصص و فنی کافی در امر صادرات ، می تواند در سریع ترین زمان ممکن امور صادراتی و ترخیص کالای شما را به انجام برساند.

بازرگانی ساتراپ تجارت علاوه بر فعالیت تخصصی در حوزه بسته بندی مواد غذایی ، به عنوان یک شرکت مرجع در زمینه صادرات و ترخیص کالا ، آماده ارائه انواع خدمات بازرگانی بین المللی می باشد.

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱