صادرات پسته ایران

صادرات پسته ایران

صادرات پسته ایران

پسته از جمله مهم ترین محصولات صادراتی بخش کشاورزی ایران بشمار می آید. این محصول با ارزش به جهت ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی ، ارزآوری ، ایجاد ارزش افزوده و موثر بودن در سایر جنبه های اقتصادی، بسیار با اهمیت بوده و صادرات پسته ایران همیشه مورد توجه افراد و شرکت ها قرار می گیرد.

صادرات پسته ایران با توجه به ارزآور بودن آن مورد توجه سرمایه گذاران بسیار زیادی می باشد و نکته مهم تر اینکه این محصول مشتریان خاص خود را در کشور های اروپایی ، امریکایی و آسیایی دارد. صادرات پسته به اروپا ، صادرات پسته به ترکیه ، صادرات پسته به گرجستان ، صادرات پسته به عراق ، صادرات پسته به چین ، صادرات پسته به قطر ، صادرات پسته به امارات و صادرات پسته به روسیه از جمله مهمترین مواردی است که در بخش صادرات پسته ایران صورت می پذیرد.

شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت ، با سابقه چندین ساله در صنعت صادرات پسته ایران ، آمادگی دارد که با استفاده از توان فنی و تخصصی پرسنل با تجربه خود ، شما عزیزان را در خصوص پسته صادراتی ایرانی راهنمایی و مشاوره نماید.

 

پسته صادراتی ایرانی

پسته صادراتی ایرانی

مراحل صادرات پسته

جهت صادرات پسته ایران باید مراحل آن بترتیب انجام شود تا بتوان نتیجه مطلوبی بدست آورد. مراحل صادرات پسته عبارت است از :

  1. تامین محصول

قبل از اینکه فعالیت صادرات پسته ایران شروع شود ابتدا باید مطالعات متعددی توسط تجار و بازرگانان انجام شود. بخصوص اینکه باید اطلاعات دقیقی راجع به مشتریان در کشور های مقصد ، نوع پسته مورد نظر این مشتریان ، شرایط گمرکی کشورهای وارد کننده ، استاندارهای غذایی و بهداشتی کشور وارد کننده باید کسب گردد تا بتوان بهترین پسته ایران را صادر کرد. به عنوان مثال برخی کشور های اروپایی صرفا برای  پسته های با افلاتوکسین پایین را مجوز واردات صادر می کنند. نکته دیگر اینکه در برخی کشورها پسته های فراوری شده دارای مشتری هستند که در این صورت باید اطلاعات جامعی در مورد نوع بسته بندی ، نوع فراوری پسته و … که باب طبع مشتریان این کشورها باشد کسب نموده و طبق این روال شروع به فعالیت کرد.

  1. بسته بندی پسته

پس از طی شدن مرحله و تامین محصول ، نوبت به بسته بندی آن می رسد. در بسته بندی و صادرات پسته ایران باید مواردی از جمله نوع پسته و مشخصات تولیدی آن ، شرکت تولید کننده ، شرکت صادر کننده ، شرکت وارد کننده و مواردی از این قبیل درج شود تا خریداران با اطلاع کامل نسبت به خرید پسته ایران اقدام نمایند. نکته مهم تر اینکه بالا بودن کیفیت پسته صادراتی ایران و نوع بسته بندی آن موجب کسب مشتریان بیشتر و بالا رفتن اعتبار برند شرکت تولید و صادر کننده خواهد شد.

  1. اخذ مدارک استاندارد بودن پسته ایران
بسته بندی مواد غذایی
کلیک کنید

در صادرات پسته ایران و قبل از اینکه محصول وارد مراحل گمرکی شود می بایست استاندارد های لازم اخذ شود. این استاندارد ها علاوه بر این که باید مورد تایید اداره استاندارد قرار گیرد می بایست تمامی تاییدات مورد نیاز واردات خشکبار در کشورهای مقصد را نیز اخذ نماید.

بخصوص اینکه در کشورهای اروپایی نیاز است محصولات صادراتی به این کشورها تمامی آزمایشات و گواهی های معتبر از نظر بهداشتی و سلامت غذایی را کسب نمایند و یا در برخی موارد خاص تاییدیه هایی از اداره غذا و دارو کشورهای مقصد دریافت گردد. همه این مراحل باید قبل از اظهار بار به اداره گمرک صورت پذیرد. لازم بذکر است که انجام مراحل آزمایشگاهی و اخذ تاییدیه در خصوص میزان افلاتوکسین موجود در پسته های صادراتی تا حدودی زمان بر می باشد.

صادرات پسته ایرانی

صادرات پسته ایرانی

پسته صادراتی ایران

صادرات پسته رفسنجان

  1. ارائه پسته به گمرک

بعد از اتمام مراحل بالا باید محصولات صادراتی را به گمرک شهرستان هایی که محصول در آن تولید می شود را ارائه داد و مدارک مربوط از جمله اظهار نامه های نوع محصول ، وزن محصول ، مشخصات محصول و فاکتور محصول را تکمیل نمود.

  1. اخذ گواهی سلامت پسته در گمرک

در گمرک های کشور ، اداره استاندارد شرکت های صادر کننده خشکبار بخصوص در مراحل صادرات پسته ایران ، را ملزم به رعایت استانداردها ، اخذ و ارائه مدرک تائیدیه استاندارد نموده است. چنانچه محصولاتی بصورت فله و بدون برند باشند و یا برند شرکت صادراتی ثبت نشده بوده و یا استاندارد های لازم اخذ نشده باشد ، در اداره گمرک واحد تائیدیه استاندارد از محصولات صادراتی نمونه برداری کرده و مورد بررسی و تست های آزمایشگاهی قرار می دهد. و در صورت تائید ، گواهی سلامت نباتات و بهداشت غذایی صادر میگردد. و پس از طی شدن این مرحله ، گواهی ترخیص بار در گمرک صادر می شود.

  1. تسلیم پسته صادراتی به شرکت حمل و نقل

بعد از تکمیل شدن مدارک و انجام مراحل گمرکی ، می بایست بار نامه مورد نظر در خصوص صادرات پسته ایران آماده شود. این مرحله نسبت به مراحل قبلی دشواری های  کمتری دارد و معمولا شرکت های صادر کننده با شرکت های حمل و نقل قرارداد بسته و مراحل گام به گام انجام کار را به آنها ابلاغ می کنند. و شرکت های حمل و نقل مراحل انجام کار را به مشتریان اعلام می کنند. نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد این است که شرکت های حمل و نقل می بایست قبل از بار زدن پسته ایرانی در حجم های بالا در کانتینر یا واگن تمامی محصولات را بطور کامل چک و بررسی نموده و همچنین اطمینان حاصل نمایند که واگن ، کانتینر و یا تریلی کامیون تا حد امکان تمیز و ضدعفونی شده باشد.

خدمات واردات کالا
کلیک کنید

در صادرات پسته ایران نیازی به کانتینر یخچال دار نیست اما در مورد دیگر محصولات خشکباری باید با صادر کننده هماهنگی های لازم انجام شود.

  1. دریافت بارنامه پسته و تسویه حساب

در صادرات خشکبار و در بارهای صادرات پسته ایران و خشکبار مرسوم است که همزمان با ارائه پیش نویس بارنامه ( شامل مشخصات بار ، مشخصات کشور مقصد و گیرنده بار ) که خود حاکی از تسلیم بار به باربری بین المللی می باشد درصدی از مبلغ معامله توسط فروشنده دریافت می شود

در حالت عمومی و در معمولی ترین روش بیست درصد از مبلغ بصورت پیش پرداخت و هشتاد درصد الباقی با ارائه همین تصویر بارنامه پرداخت می گردد. پس از بارگیری ، شرکت های حمل و نقل می بایست اصل بارنامه را همراه با دیگر مدارک لازم جهت ترخیص پسته صادراتی ایران به مشتری ارائه دهند.

پسته صادراتی

پسته صادراتی

  1. دریافت الباقی مدارک و گواهی مبدا صادرات پسته

شرکت حمل و نقل با دریافت سایر مدارک گمرکی و تائیدیه بارنامه از گمرک و فروشنده می تواند نسبت به دریافت گواهی مبدا برای پسته صادراتی ایران از اتاق بازرگانی اقدام نماید. در این حالت مدارک کامل شده و جهت ارسال به کشور مقصد و تحویل به برای ترخیص آماده می باشد.

در پایان باید عنوان کرد که در بیان مراحل صادرات پسته ایران ذکر شده در بالا ، سعی بر این شد که مراحل صادرات و نحوه انجام امور گمرکی و پستی بطور خلاصه و با بیشترین جزئیات لازمه مطرح شود. قطعا در مراحل اجرایی کار شاید موارد بیشتری هم وجود داشته باشد.


از جمله مهمترین خدمات شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت صادرات پسته ایرانی است و این شرکت آمادگی همکاری با تمام بازرگانان و تجار محترم در خصوص صادرات پسته ایرانی را دارد.

 

صادرات پسته به عراق

صادرات پسته به روسیه

صادرات پسته به اروپا