صادرات خرمای ایران

صادرات خرمای ایران

صادرات خرمای ایران

خرما یکی از محصولاتی است که در نقاط جنوبی ایران بخوبی تولید می شود. هرچند که در سال های اخیر عدم وجود یک برنامه ریزی منسجم از طرف دولت ، تولید و عرضه آن را با مشکلاتی روبرو کرده است اما صادرات خرمای ایران همچنان جزو یکی از موارد قابل ارز آوری می باشد.

خرمای ایران در بازارهای جهانی نیز طرفداران خاص خود را دارد و در بسیاری از کشورها مانند کانادا بخوبی بفروش می رسد. قسمت عمده خرمای تولیدی کشور بصورت صادرات از ایران خارج می شود. خرما از جمله عمده ترین محصولات صادراتی ایران بشمار می رود. صادرات خرمای ایران این محصول لذیذ و پر خاصیت کشورمان را به جهت داشتن ارزش غذایی بالا در سطح جهان تبدیل به یکی از پرطرفدارترین کالای صادراتی ایرانی در بسیاری از نقاط دنیا کرده است.

صادرات خرمای ایران بدلیل توسعه فرهنگ استفاده از مواد غذایی ارگانیک و بی ضرر، در سطح دنیا مورد توجه کشورهای بسیاری قرار گرفته است. ایران به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز تولید خرما در جهان می باشد بطوری که هر ساله مقادیر بسیار زیادی از خرما ایران بصورت صادرات خرما به کانادا و سایر کشورها صورت می پذیرد. لازم بذکر است که با توجه به مقادیر انبوه تولید این محصول ، کشور ایران به سوم تولیدکننده آن در دنیا تبدیل شد.

خرمای صادراتی ایران

خرمای صادراتی ایران

داشتن کیفیت بالای تولید خرمای صادراتی ایران در کنار قیمت مناسب و رقابتی ، آن را به یکی از محصولات صادراتی مهم و ارزشمند کشورمان تبدیل کرده است. بطوری که هر ساله مقادیر زیادی از آن به کشورهای اروپایی صادر می شود.

بازرگانی ساتراپ تجارت با داشت سابقه چندین ساله در صادرات خرما و ترخیص این محصول جهت عرضه در کشورهای اروپایی و آمریکایی ، آمادگی همکاری با تجار و بازرگانان عزیز در این خصوص می باشد.

خرمای صادراتی ایران

یکی از ویژگی های جانبی خرما این است که تقاضا برای این محصول در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و این خود به عنوان فرصتی جهت فروش خرمای صادراتی ایران محسوب می شود. معمولا در کشورهای مقصد واردات خرما ایران ، خرما توسط افراد بصورت خرید در اوزان ۳ کیلوگرم انجام می گیرد. صادرات خرما به عراق نیز از جمله موارد صادراتی این محصول است. و جهت سهولت می توان آن را در بسته بندی کوچک نیز عرضه کرد. جهت صادرات خرما به اروپا می توان بسته به نیاز مصرف کنندگان این کشورها ، بسته بندی آن را با رعایت استاندارهای مواد غذایی کشورهای مقصد و بصورت مناسب و تحت عنوان صادرات خرمای ایران عرضه کرد.

بغیر از کشور های اروپایی ، امارات ، هندوستان و کشورهای آسیای میانه نیز از جمله خریداران عمده خرمای ایران هستند. در این کشورها تقاضا بیشتر بروی محصولات فرآوری شده خرماست. و صادرات خرما به امارت و سایر کشورها اگر بصورت محصولات جانبی خرما باشد قطعا باعث رونق درآمدی واحد های تولیدی داخل کشور می شود.

صادرات چای ایرانی
کلیک کنید

بنابراین لازم است که تولید کنندگان روی محصولات فرآوری شده خرما برنامه ریزی نمایند زیرا در حالت کلی دارای ارزش افزوده بالاتری است.

لازم بذکر است که صادرات خرما ایران به ۵۳ کشور جهان صورت می پذیرد و این میزان تقریبا ۳۰ درصد توان تولیدی تولید کنندگان خرما در داخل کشور است.

صادرات خرما ایران به دلیل طعم و مزه خوب و منحصر به فردی که دارد به کشورهای جنوب شرق آسیا ، اروپای شرقی ، خاور میانه ، آمریکای شمالی و حتی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس که علی رغم تولید داخلی خودشان ، انجام می شود. این ویژگی خاص خرما ایرانی باعث شده که علاقمندان زیادی در سراسر دنیا خواهان صادرات خرمای ایران باشند و این می تواند به یکی از منابع اصلی کسب درآمد در بخش کشاورزی ایران تبدیل شود. ایران با این توانایی در تولید همچنان قادر است موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان خرما در جهان حفظ کند.

صادرات خرما به هند

عوارض صادرات خرما

تعرفه گمرکی صادرات خرما در حالت کلی صفر است. اما در برخی فصول و ایام سال با هدف حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، عوارض صادرات خرما بسته به نوع محصول اعم از رطب مضافتی ، خرمای کبکاب و … با ارقام متفاوتی تعیین می شود.

عدم وجود تعرفه گمرکی خرما ، باعث سهولت در اجرای مراحل صادرات این محصول شده است. به طوری که ایران جزو ده کشور بزرگ صادر کننده خرما در دنیا قرار دارد.


شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت از جمله شرکت های معتبر در زمینه بسته بندی و صادرات خرما است. این شرکت توانسته است با بکارگیری پرسنل متخصص ، محصولات ایرانی را تحت نام و برند شرکت های ایرانی و از طریق بازاریابی در کشورهای مقصد صادراتی بفروش برساند.

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص بسته بندی و صادرات خرما با ما در تماس باشید :      ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


طبق آمار اداره گمرک ، صادرات خرمای ایران در شش ماهه دوم سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است. و ارزش کل صادرات خرمای ایران از لحاظ قیمتی به بیش از ۶۰ میلیون دلار رسیده است. و این در حالی است که بیش از ۵۰ کشور وارد کننده انواع خرمای تولیدی ایران هستند. که نزدیک به دو سوم از کل خرمای صادراتی ایران بصورت صادرات خرما به عراق ، پاکستان ، چین ، ترکیه و هند و امارات انجام می شود.

آمارهای اداره گمرک از صادرات غیرنفتی ایران نشان دهنده این موضوع است که در سال گذشته صادرات خرمای مضافتی ایران در جایگاه پنجاهمین محصول صادراتی ایران و از لحاظ وزنی نزدیک به ۳۱٫۵ هزار تن انجام شده است.که این میزان در مقایسه با صادرات خرمای ایران در سال های گذشته بهبود داشته است.

صادرات زعفران
کلیک کنید

صادرات رطب

همانطور که گفته شد خرمای صادراتی ایران به کشورهای مختلفی در سراسر دنیا ارسال می گردد و ایران به عنوان یکی از عمده ترین صادرکنندگان خرما در دنیا شناخته شده است.

در طول سال های گذشته مهم ترین کشورهایی که به عنوان مقصد صادرات خرمای ایران بوده اند عبارت اند از : صادرات خرما به گرجستان ، بلاروس، پاکستان، چین، ژاپن، گرجستان، آذربایجان، آفریقای جنوبی، آلمان، اتیوپی، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، صادرات خرما به استرالیا ، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، دانمارک، رومانی، سنگاپور، سوئد، سوئیس، صربستان، عراق، فدراسیون روسیه، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، کانادا، کنیا، کویت، لبنان، لهستان، لیتوانی، مالزی، موریس، نروژ، نیوزیلند، هلند، هند و یوگسلاوی و صادرات خرما به عراق .

صادرات خرما

مهم ترین نکته در بحث خرمای صادراتی ایران این است که در بین ۵۳ کشور وارد کننده خرما از ایران ، ۶ کشور بیشترین حجم واردات را داشته اند. و در بین این کشورها ، هندوستان با خرید بیش از ۵ هزار تن خرمای مضافتی ایران ، در صدر وارد کنندگان خرمای ایران قرار دارد.

بعد از هند ، صادرات خرما به ترکیه در ردیف بعدی قرار دارد. که حجم خرید خرما از ایران نزدیک به ۵ هزار تن است. و در مقام سوم ، صادرات خرما به عراق و صادرات خرما به امارت در رده های بعدی قرار دارند. که این مقدار در حدود ۳٫۵ هزار تن خرمای مضافتی تولید ایران است که صادر شده است.

بعد از کشور های ذکر شده ، صادرات خرما به پاکستان نیز در مجموع ۲٫۵ هزار تن از صادرات خرما ایران را به خود اختصاص داده است. در نتیجه جمع کل واردات خرمای ایرانی توسط این ۶ کشور از کل صادرات خرمای ایران در حدود ۲۰ هزار تن رسیده است که این مقدار تقریبا برابر با دو سوم از خرماهای صادر شده ایران است.

صادرات خرما به کانادا

شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت با داشتن سال ها سابقه درخشان و تجربه با ارزش در زمینه صادرات خرما می تواند شما عزیزان را در زمینه صادرات خرما یاری نماید در صورتی که تمایل دارید با کارشناسان ما ارتباط بر قرار کنید و از خدمات مشاوره ای رایگان ما استفاده کنید. حتما از طریق شماره های درج شده در قسمت تماس با ما ، اقدام نمایید.


صادرات خرما

صادرات خرما از ایران

صادرات رطب مضافتی

3 پاسخ
  1. علی
    علی گفته:

    سلام. ممنون از مطلب خوبتون
    برای صادرات خرما به ترکیه چیکار باید بکنیم ؟
    ما خودمون تولید کننده خرما هستیم تو کرمان. لطفاً جواب بدین

    • محسن قنبری
      محسن قنبری گفته:

      سلام. وقت بخیر
      سپاس از اینکه بازرگانی ساتراپ تجارت رو برای راهنمایی و مشاوره انتخاب کردید.
      کارشناسان ما از طریق ایمیل ، فرم ها و مراحل صادرات به ترکیه رو خدمتتون ارسال کردند.

دیدگاه ها غیر فعال است.