واردات کالا از چین

واردات از چین

واردات کالا از چین

در سال های اخیر چین توانسته است خود را به عنوان کشوری اقتصادی و تولید کننده در جهان مطرح نماید. کشوری که با بکارگیری نیروی کار ارزان و بکارگیری تکنولوژی های جدید و تولید انبوه به یکی از مراکز بزرگ تجاری و تولید کالا تبدیل شود. بطوری که سایر کشورها توان رقابت با این کشور را ندارند. کشوری که با بکارگیری استراتژی های مختلف در بحث اقتصادی ، توانسته است در دو دهه اخیر در رده کشورهای اقتصادی قرار بگیرید و این عامل باعث شده است که از سرتاسر جهان توجه کشورهای مختلف را به خود جلب نموده و بحث واردات از چین به عنوان یک بحث اقتصادی و بین المللی مطرح شود.

به عبارت دیگر چین به عنوان قطب تجاری جهان شناخته می شود و در سال های اخیر نیز واردات از این کشور به ایران رشد صعودی داشته است. بخصوص اینکه قیمت تمام شده پائین و ارزان کالاهای تولیدی ، شرکت های بازرگانی و تجاری داخلی را به سمت خود جلب کرده است. و چون واردات از چین با هزینه های بسیار پائین تری نسبت به تولید کالا در داخل صورت می گیرد در نتیجه صنایع و شرکت های بازرگانی تمایل بیشتری به واردات کالا از چین پیدا کرده اند.

واردات از چین به ایران

شرکت واردات کالا از چین

برای واردات از چین ، انتخاب و همکاری با شرکتی که به تمام جوانب کار وارداتی و صادراتی احاطه داشته باشد بسیار مهم است. یکی از شرکت های معتبر در این زمینه ، پیشنهاد ما به شما شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت می باشد.

بازرگانی ساتراپ تجارت با داشتن دفاتر کاری در کشور چین ، علاوه بر آشنایی کامل به روال اداری صادرات واردات چین ، توانسته است با بکارگیری مترجمین متعدد ، در زمینه مذاکرات حرفه ای با فروشندگان و تولید کنندگان چینی و همچنین سفرهای مختلف به کارخانه ها و واحدهای تولیدی و معرفی و شناسایی نوع محصول و کیفیت آن به شما تجار و بازرگانان محترم یاری رساند.

با ما در تماس باشید :     

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


مراحل واردات کالا از چین

واردات از چین دارای مراحلی است که به صورت صفر تا صد واردات از چین می بایست رعایت گردد. هرچند که این مراحل می تواند بسته به نوع محصول متفاوت از هم باشد. اما یک روال کلی را باید رعایت کرد.

  1. انتخاب محصول

در نخستین گام از مراحل واردات از چین می بایست نوع کالای مد نظر برای واردات از لحاظ قیمت رقابتی ، طرفداری مشتریان و … انتخاب شود و بررسی های لازم در خصوص مجوز های وارداتی کشور ایران بعمل آید.

  1. انتخاب شرکت تولید کننده

در وحله اول برای خرید و واردات از چین باید شرکت های تولید کننده را بخوبی شناسایی کرد. چرا که اقلام وارداتی از چین دامنه گسترده ای از کالاها را در بر می گیرد. بنابر این شناخت شرکت های تولیدی و آگاهی از حجم تولید آنها می تواند کمک شایانی در امر واردات کالا به ایران نماید.

در چین شرکت ها به پنج دسته کلی مونتاژ کاران ، تولید کنندگان صرف ، وارد کنندگان ، شرکت های بزرگ و شرکت های کوچک تقسیم می شوند. هرچند که احتمال دارد ترکیبی از شرکت های فوق نیز وجود داشته باشد.بنابر این با توجه به نوع کالای مورد نظر ، شما می توانید با یکی از شرکت های ذکر شده وارد مذاکره شوید.

بازرگانی ساتراپ تجارت به عنوان یک مشاور در زمینه معرفی شرکت های تولیدی در کشور چین می تواند به صورت تخصصی شما را راهنمایی نماید.  ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱

  1. مذاکره خرید

بعد از انتخاب شرکت ، در این مرحله از مراحل واردات کالا از چین ، می بایست با این شرکت های وارد مذاکره شد. تا در خصوص قیمت و تعداد کالا ، مشخصات فنی ، زمان و نحوه تحویل کالا و … توافقات لازم صورت پذیرد.

خدمات صادرات کالا
کلیک کنید

لازم بذکر است که در زمان مذاکره باید از کارخانه یا کارگاه تولیدی و نحوه تولید کالا بازدید لازم را بعمل آورده و از کیفیت کالای مورد نظر اطمینان حاصل نمود.

مشاوران بازرگانی ساتراپ تجارت در کشور چین در کنار شما هستند تا علاوه بر معرفی شرکت های تولید کننده ، در زمان عقد قرارداد و انجام مذاکره به زبان چینی نیز شما را یاری رسانند.

  1. انعقاد قرار داد

پس از حصول توافق با طرف چینی ، می بایست قرارداد شرایط خرید و تحویل کالا و نحوه واردات از چین و شرایط پرداخت انعقاد گردد. همچنین پس از عقد قرارداد و در زمان تحویل کالا ، ارزیابی لازم را از کالاهای خریداری شده بعمل آورید تا از نظر کیفی و کمی سلامت کالا مورد تایید قرار گیرد.

  1. ثبت سفارش در وزارت بازرگانی

در مراحل واردات کالا از چین و قبل از پرداخت وجوه ، باید در وزارت بازرگانی ایران ثبت سفارش را انجام داده و ایران کد و مجوزهای اولیه استاندارد جهت واردات را دریافت نمایید.

  1. دریافت پیش فاکتور و پکینگ لیست

در صورت تائید کیفیت و سلامت فیزیکی کالا ، باید پیش فاکتور و پکینگ لیست کالاهای خریداری شده را فروشنده چینی دریافت نمائید.

  1. انتقال کالا به گمرک چین

در مرحله پنج از مراحل واردات کالا از چین ، محموله خریداری شده می بایست به گمرک چین انتقال داده شود.

واردات از چین

واردات از چین

  1. پرداخت عوارض گمرکی

پس از انتقال محموله به گمرک چین ، باید تشریفات گمرکی این کشور را طی نمائید. به عبارت دیگر جهت واردات از چین باید عوارض و حقوق گمرکی را مطابق با قوانین این کشور پرداخت نمود.

  1. حمل و نقل به ایران

پس از طی روال گمرکی کشور چین ، محموله به یکی از شرکت های حمل و نقل تحویل داد می شود. لازم بذکر است که نحوه تحویل کالا در کشور مقصد (ایران) و بیمه محموله نیز می بایست در زمان عقد قرارداد مشخص گردد.

  1. تخلیه در گمرک ایران

شرکت های حمل و نقل محموله را در یکی از گمرکات ایران تحویل می دهند. اما در حالت کلی محموله وارداتی از چین در گمرک بندرعباس تخلیه و ترخیص می شود.

  1. ترخیص در گمرک ایران

در گمرک ایران نیز می بایست طبق قوانین اداره گمرک ، عوارض و تعرفه واردات کالا پرداخت و مراحل گمرکی آن انجام شده و مجوز ترخیص کالا توسط تجار و واردکنندگان دریافت گردد. در این بین اسناد تامین ارز ، مدارک بازرسی کالا ، مجوزهای لازم از نهادهای زیربط و غیره را نیز باید دریافت نمایید.

 

مراحل واردات از چین

واردات کالا از چین با سرمایه کم

یکی از راه های کاهش هزینه های وارداتی از چین که در چند سال اخیر انجام می شود استفاده از سایت های اینترنتی و خرید آنلاین است. بطوری که در موتور جستجوی گوگل ۱۰۰ شرکت برتر معرفی شده تقریبا شرکت های چینی هستند. از جمله ویژگی های این روش این است که می توان اطلاعات صحیح و معتبری از این سایت ها دریافت نموده و براحتی و با اطمینان بیشتری نسبت به خرید اقدام نمود.

 بدین صورت انجام مراحل سفارش و خرید کالا بدون حضور در این کشور انجام می شود. از جمله این سایت ها می توان موارد زیر را نام برد :

  1. Alibaba.com
  2. Taobao.com
  3. BangGood.com
  4. Lightinthebox.com
  5. Miniinthebox.com
  6. DX.com
  7. Aliexpress.com
  8. Rotita.com
  9. EachBuyer.com

حداقل سرمایه برای واردات از چین

نحوه واردات کالا از چین

سایت های اینترنتی پس از ثبت سفارش و پرداخت وجوه (در این روش پرداخت وجوه با توجه به وجود تحریم ها ، از طریق حواله بانکی به حساب شرکت های بازرگانی انجام شود. این شرکت ها با استفاده از دفاتر خود در کشور چین پرداخت را به صورت آنلاین انجام می دهند) سپس مراحل گمرکی و ارسال کالا توسط این شرکت های بازرگانی انجام می شود.

صادرات خرمای ایران
کلیک کنید

هزینه واردات کالا از چین

یکی از مهم ترین مراحل امور واردات برای بازرگانان ، بحث هزینه است. بطور معقول هر چقدر هزینه ها کمتر باشد میزان سودآوری می تواند بیشتر باشد. بطور کلی هزینه واردات از چین شامل موارد زیر می گردد:

  1. هزینه خود محصول

مهم ترین قسمت هر معامله ای هزینه های خرید محصول یا کالاست.

  1. هزینه های ارزیابی و بازرسی کیفی در مبداء

هزینه کرد برای بازرسی و ارزیابی کالا تا حدود بسیار زیادی می توان تضمین سلامت را داشته باشد.

  1. خدمات حمل و نقل

هزینه حمل و نقل کالا بر اساس حجم سفارش ، نحوه تحویل کالا ، مسیر حمل و نقل و … می تواند متغیر باشد.

  1. بیمه باربری

هزینه کرد برای بیمه می توان خیال وارد کننده را از بابت صدمات احتمالی ، دزدیده شدن و بروز سایر مشکلات راحت نماید.

  1. هزینه بازرسی کالا در مقصد

این هزینه ها بسته به حجم و مقدار کالا متغیر می باشد. و از لحاظ استاندارد بودن و مجاز بودن کالا ها صورت می گیرد.

  1. هزینه انبارداری

تا قبل از انجام صادرات و ترخیص از گمرک مبدا و همچنین بعد از تخلیه در گمرک مقصد ، محموله در انبار نگهداری می شود تا مراحل ترخیص انجام شود. که این هزینه های انبار با توجه به میزان محموله و زمان انبارداری می تواند متفاوت باشد.

  1. سایر هزینه های گمرکی

در بحث واردات کالا از چین به ایران هزینه ها و عوارض گمرکی متفاوتی وجود دارد که با توجه به قوانین گمرکی دو کشور در هنگام بارگیری و تخلیه جهت ترخیص باید پرداخت شود.

شرکت واردات از چین

شرکت واردات از چین

کالاهای وارداتی از چین

طبق آماری که اداره گمرک ارائه کرده است ، بیشترین مقدار حجم واردات در سال گذشته به ترتیب شامل :

  1. واردات مواد نباتی اعم از میوه ، غلات ، محصولات آرد سازی ، دانه و بذر و غیره…
  2. واردات فلزات مختلف اعم از آهن ، فولاد ، مس ، نیکل و …
  3. واردات ماشین آلات ، تجهیزات مکانیکی و ادوات و قطعات برقی

شرایط واردات کالا از چین

در بحث واردات از چین همیشه بهتر است شرایط را بطور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. اینکه چه هدفی از واردات دارید؟ چه کالاهایی مد نظر شماست و میزان سود دهی با بازدهی کالای مورد نظر در ایران چقدر می باشد؟

در هر صورت ، تصمیم به واردات و رعایت شرایط واردات کالا از چین می بایست با استراتژی ها و هدف گذاری های مختلفی انجام شود. همچنین در بحث خرید و نحوه عقد قرارداد ، دقت لازم بعمل آید. چانه زنی بروی قیمت محصولات ، تامین با کیفیت محصولات توسط طرف چینی ، بیمه و حمل و نقل نیز به عهده طرف چینی باشد می توان تا حدود زیادی صرفه جویی هزینه ای را در بر داشته باشد.

بطور کلی مراحل واردات و ترخیص کالا از چین هزینه بر و زمان بر است و در صورت عدم آگاهی ممکن است به سود دهی منجر نشود.


جهت مشاوره و دریافت راهنمای و همچنین واگذاری صفر تا صد واردات از چین به شرکت بازرگانی ساتراپ تجارت می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمائید. بکارگیری نیروی کار بومی در چین در کنار استفاده از مترجمین باتجربه و همچنین بازاریابی برای محصولات در داخل کشور توسط این شرکت ، می تواند کسب و کار شما را در زمان کم تری و با سرعت بیشتری گسترش دهد.

۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱