واردات ماشین آلات صنعتی

واردات ماشین آلات صنعتی

 واردات ماشین آلات صنعتی

در جهان امروز استفاده از ماشین آلات صنعتی ، باعث پیشرفت در تولید ، افزایش کیفیت و بالارفتن راندمان کاری می گردد. عدم توانایی تولید همه ماشین آلات در کشور های مختلف یا توجیه اقتصادی نداشتن این امر ، منجر به واردات ماشین آلات صنعتی شده است.

واردات ماشین آلات علاوه بر تسریع در زمان انجام فرایند راه اندازی کارگاه یا کارخانه ، می تواند به ورود حوزه های علمی جدید در رابطه با تکنولوژی تجهیزات وارداتی به داخل کشور منجر شود.

واردات ماشین آلات صنعتی به ایران

واردات ماشین آلات صنعتی به ایران

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات

یکی از مهم ترین بخش های واردات ، اطلاع از کد تعرفه واردات هر کالا می باشد. به عبارتی تعرفه میزان مالیاتی است که برای هر کالای وارداتی تعیین می گردد و این تعرفه گمرکی در کشورهای مختلف ، متفاوت از همدیگر است. نکته جالب توجه اینکه ، ایران به عنوان دومین کشور در جهان است که بیشترین مقدار تعرفه وارداتی را بروی کالا تعیین کرده است.

اصولاٌ شرکت هایی که قصد واردات ماشین آلات صنعتی به ایران را دارند می بایست از کد تعرفه گمرکی آن دستگاه مطلع باشند. نکته مهم در این بین پیدا کردن کد دقیق تعرفه گمرکی دستگاه است که کار ساده ای نیست و هر نوع اشتباه در پیدا کردن کد ، می تواند موجب بروز یکسری اختلال در کار واردات ، ضررهای مالی و توقیف کالا گردد.

بنابر این آگاهی دقیق از دسته بندی صحیح دستگاه ها و زیر مجموعه های آنها ، موجب مشخص شدن ارزش دقیق کالاها ، تعیین دقیق میزان تعرفه و عوارض گمرکی می شود. لازم به ذکر است که ارزش کالاها و تعرفه گمرکی آن ، ابتدا بر اساس وزن و سپس با توجه به نوع برند و میزان تکنولوژیکی بودن دستگاه ها ، تعیین می گردد.


بازرگانی ساتراپ تجارت با آگاهی کامل نسبت به تعرفه گمرکی ماشین آلات صنعتی و نوع دسته بندی آنها ، و تسلط بر مراحل واردات این نوع کالاها ، آمادگی دریافت سفارش شما تجار و بازرگانان عزیز در رابطه با واردات و ترخیص از گمرک ماشین آلات صنعتی را دارد.

با ما تماس بگیرید :             ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


واردات ماشین آلات صنعتی نو

واردات ماشین آلات صنعتی نو

مراحل واردات ماشین آلات صنعتی

  1. داشتن مجوز فعالیت و گواهی های مرتبط

جهت واردات ماشین آلات ، واحد های تولیدی می بایست مجوز های لازم در خصوص فعالیت خود را داشته باشند و این مجوز ها توسط اداره گمرک و سایر سازمان های مربوطه بررسی شود. به عبارتی باید مشخص گردد که واحد مورد نظر ، جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، کد اقتصادی و گواهی شناسایی را داشته باشد.

مراحل ترخیص کالا وارداتی
کلیک کنید

در صورت نداشتن مدارک مذکور ، واردات ماشین آلات می تواند با مشکلاتی همراه باشد و یا در زمان ترخیص کالا از گمرک مشکلاتی وجود داشته باشد که روال اداری ترخیص از گمرک را با تاخیر روبرو سازد.

  1. ارزش گذاری ماشین آلات صنعتی

در این مرحله ماشین آلات وارداتی جهت ارزش گذاری و تعیین مشخصات دستگاه ، مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به صورت کتبی به وزارت صنعت و معدن و اداره گمرک اعلام می گردد. در این مرحله ابتدا نوع دستگاه ، برند و تاریخ ساخت آن تعیین و مشخص می شود که دستگاه خریداری شده دارای چه کیفیتی است و سپس ارزش گذاری دستگاه براساس ارزیابی های به عمل آمده مشخص می شود.

لازم به ذکر است که تعرفه های وارداتی ماشین آلات بر اساس نوع محصول ، برند محصول ، شرایط کاری و کد تعرفه ای آن تعیین می شود.

  1. داشتن کارت بازرگانی

جهت واردات ماشین آلات صنعتی ، حتماً باید کارت بازرگانی را از سازمان توسعه تجارت دریافت نمائید.

داشتن کارت بازرگانی علاوه بر اینکه جزو نیازمندی های واردات است ، در خصوص ماشین آلات صنعتی می تواند به معافیت مالیاتی نیز منجر شود. به این صورت که واحد تولیدی حتماً باید دارای پروانه بهره برداری بوده و پس از واردات دستگاه ، درخواست خود مبنی بر معافیت مالیاتی را به اداره کل استان یا وزارتخانه مربوطه اعلام و مجوز مالیاتی را اخذ و به اداره گمرک تحویل نماید.

واردات ماشین آلات دست دوم

در سال های اخیر با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و تغییرات نرخ ارز ، واردات دستگاه های نو بسیار هزینه بر شده است. در نتیجه تولیدی های زیادی هستند که اقدام به واردات ماشین آلات دست دوم می نمایند. این گونه ماشین آلات ، دستگاه های مستعمل نیز نامیده می شود.

تعیین ارزش گمرکی ماشین آلات دست دوم بر اساس جداول و لیست قوانین گمرکی تعیین می شود. به این صورت که به ازای هر سال قدیمی بودن سال ساخت اینگونه دستگاه ها ، عوارض و مالیات کمتری شامل آن می شود.

واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم

این نوع دستگاه ها علاوه بر دارا بودن موارد گفته شده در خصوص ماشین آلات نو ، اعم از برند و سال تولید و … ، می بایست دارای سیستم کاری قابل قبولی نیز باشد و از نظر کارکرد مشکلی در پی نداشته باشند.

لازم به ذکر است که قبل از اقدام به خرید دستگاه های دست دوم ، و پس از دریافت پیش فاکتور ، پرفرما و … ، می بایست مجوزهای بلامانع بودن واردات این نوع کالاها از کمسیون ماده یک اخذ گردد. تا واردات آن به سهولت صورت پذیرد.

صادرات زعفران
کلیک کنید

کیمیسیون ماده ۱ چیست ؟

به کمیسیونی گفته می شود که مجوز واردات ماشین آلات صنعتی را صادر می کند. این کمیسیون متشکل از نماینده گمرک، نماینده وزارت صنعت و معدن می باشد و بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده توسط وارد کننده ، نسبت به صدور مجوز واردات ماشین آلات صنعتی دست دوم تصمیم گیری می کنند.

شرایط واردات ماشین آلات صنعتی

در بررسی ضرورت واردات ماشین آلات دست دوم ، شاخص هایی وجود دارد که معیار عملکرد می باشد.

  • اول اینکه تکنولوژی تولید این نوع ماشین آلات در داخل کشور وجود دارد اما ظرفیت تولید آن پایین تر از نیاز داخلی است.
  • دوم اینکه این ماشین آلات در داخل کشور تولید نمی شوند.
  • سوم اینکه آیا هزینه های نگهداری و تعمیرات این ماشین آلات دست دوم مقرون به صرفه است و استفاده از این دستگاه ها می تواند در دراز مدت برای کشور سود آور باشد.

هرچند که بارها مشاهده شده است که دستگاه های دست دومی که وارد کشور شده اند ، بسیار با کیفیت بوده و از راندمان کاری بالایی برخوردار هستند.


خدمات بازرگانی ساتراپ تجارت در زمینه واردات ماشین آلات

  • ترخیص کلیه ماشین آلات نو و دست دوم از گمرکات کشور
  • ارائه مشاوره رایگان در خصوص شرایط ، دسته بندی ها و قوانین واردات ماشین آلات
  • اخذ معافیت گمرکی از وزارت صنعت و معدن و اداره کل استان ها
  • واردات ماشین آلات دست دوم از چین به ایران
  • واردات ماشین آلات صنعتی نو به ایران

با ما تماس بگیرید :   ۰۲۱۲۲۲۲۰۲۶۶   –   ۰۹۱۲۱۰۱۷۱۷۱


واردات ماشین آلات صنعتی نو

واردات ماشین آلات دست دوم

واردات ماشین آلات کشاورزی

عوارض واردات ماشین آلات

مراحل واردات ماشین آلات